Розповсюджуємо ефективний досвід щодо використання елементів STEM-освіти на уроках історії та громадянської освіти

Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради  18 травня 2022 року на базі Дмитрівського закладу загальної середньої освіти  Кілійської  міської ради (директорка Маркова Лілія Олександрівна) проведено  територіальній семінар-практикум онлайн(на платформі Google Meet) для вчителів предметів суспільно-гуманітарного спрямування за темою  «Використання елементів STEM-освіти на уроках історії та громадянської освіти».

       У методичному заході взяли участь учителі  предметів суспільно-гуманітарного спрямування10 закладів загальної середньої освіти  Кілійської міської ради, консультантка  Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Дайна Горбан.

Перспективним педагогічним досвідом щодо впровадження STEM-освіти на уроках історії та громадянської освіти поділилися вчителі Дмитрівського закладу загальної середньої освіти:

–         Болокан Ліліана Іванівна, учителька історії вищої кваліфікаційної категорії;

–         Мостовенко Юрій  Дмитрович, учительісторії, правознавства та громадянської освіти І кваліфікаційної категорії.

Педагогипредставили презентацію, в якійвисвітлилитеоретичні питання щодо STEM-освіти: 1) що, акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, який охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics); 2) це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент + інноваційні технології; 3) технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.

STEM об’єднує всі природничо-математичні науки в одне ціле. Діти отримують можливість не просто вивчати, наприклад, певні закони, а одразу випробовувати їхню дію на практиці, створюючи справжні наукові проєкти. STEАM – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме: вдале поєднання креативності та технічних знань. Саме тому у STEM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни (промисловий дизайн, архітектура, індустріальна естетика і т.д.). STEM-освіта без мистецьких дисциплін і креативності – це вже вчорашній день. Таким чином, STEM трансформується у STEАM (STEM + Art – мистецтво) – вдосконалена версія STEM-світи, в яку інтегроване мистецтво. STEM-освіта ґрунтується на інтеграції знань, кооперації умінь та залученні великої кількості ресурсів. Проєктна робота є найбільш ефективною для реалізації STEM-підходу в освітньому процесі.STEM-освіта покликана формувати в учнів навички й уміння, які зроблять їх конкурентоспроможними на сучасному ринку праці.

Ліліана Іванівна Болокан поділилася своїми напрацюваннями щодо використання елементів STEM-освіти на уроках: історії в 5 класі за темою «Родинне дерево»; всесвітньої історії за темами: «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи» (7 клас), «Ейфелева вежа» (9 клас), «Одяг, мистецтво та розвиток архітектури» (9-10 класи). Педагогиня продемонструвала презентації учнів за вищезазначеними темами.

Юрій Дмитрович Мостовенко продемонстрував впровадження новітніх методик STEM-освіти на уроці громадянської освітив 10 класі за темою «Створюємо бізнес план власного підприємства».

Учасникам територіального семінару – практикуму було запропоновано до перегляду проєктну роботу учня 10 класу Чернова Ярослава щодо створення бізнес-плану власного підприємства «Кондитерська «СhernovYaroslav. Bake.»

Юрій Дмитрович представив проєкт з благоустрою шкільного подвір’я та створення макету школи учнів 9-10 класів – учасників Хакатону, який був організований за підтримки швейцарсько-українського проєкту «DECIDE. ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ ДЛЯ РОЗВИТКУ ДЕМОКРАТИЧНОЇ ОСВІТИ».

Колеги – учасники територіального семінару – практикуму – подякували доповідачам за змістовні, пізнавальні, цікаві та актуальні матеріали, поділились  враженнями від проведеного методичного заходу.

      Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного  розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради  (директорка Ганна Єгорова) складають подяку:

– за сприяння проведенню територіального семінару – практикуму  для вчителів предметів суспільно-гуманітарного спрямування  закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради керівництву Дмитрівського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради (директорка Маркова Лілія Олександрівна);

– за забезпечення науково-методичної та практичної спрямованості територіального семінару – практикуму для  вчителів предметів суспільно-гуманітарного спрямування  закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, професіоналізм і творчість учителям історії Дмитрівського закладу загальної середньої освіти Болокан Ліліані Іванівні та Мостовенку Юрію Дмитровичу.