Командотворення – складова успішної реалізації Концепції «Нова українська школа»

Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради 19 травня 2022 року на базі  Лісківського закладу  загальної середньої освіти Кілійської міської ради (директорка Лупонос Ганна Миколаївна) проведено територіальний семінар-практикум онлайн (на платформі ZOOM) для заступників директорів з навчально-виховної роботи, педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради за темою «Тимбілдинг як складова успішної реалізації Концепції «Нова українська школа»»

           У методичному заході взяли участь понад 25 педагогічних працівників 10 закладів загальної середньої освіти  Кілійської міської ради, директорка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Ганна Єгорова, консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Олена Барладян.

Мета Нової української школи: реформувати весь  освітній процес, змінити його для «дітей нового тисячоліття» – гнучких, креативних учнів, які потребують дещо іншого підходу до навчання. 

З огляду на це, особливої актуальності в освітньому просторі сьогодні набувають технології командоутворення, зокрема популярною є технологія тимбілдингу. Вона є мейнстримом парадигми сучасної освіти, так як формує високу працездатність всіх її учасників.

У теоретичній частині територіального семінару-практикуму, в підготовленій заступницею директорки з навчально-виховної роботи Лідією Валеріївною Ростріпою презентації, було розглянуто   поняття  «тимбілдинг», історія його виникнення, види тимбілдингу та його значущість й ефективність в освітньому процесі.

У практичній частині педагогічні працівники закладу продемонстрували напрацьовану систему роботи щодо побудови команди учнів під час освітнього процесу, складові процесу командотворення:

Бондаренко Олена Миколаївна, практична психологиня, з учасниками методичного заходу провела цікаві ігри та надала їм рекомендації, як слід працювати з «дітьми нового тисячоліття», щоб вони стали конкурентоспроможними в майбутньому;

Грицанова Ольга Олексіївна, педагогиня-організаторка, представила використання технології «тимбілдингу» у виховній роботі з учнями;

Лупонос Ганна Миколаївна, учителька фізики, показала, які види тимбілдингу вона застосовує на своїх уроках;

Новак Тетяна Миколаївна, учителька математики, розповіла, якими можуть бути цікавими уроки математики та позакласні  заходи  математичного напрямку з використанням тимбілдингу;

Светленко Сергій Антонович, учитель української мови та літератури, класний керівник 5 класу, поділився своїм досвідом роботи щодо використання технології «тимбілдинг» як процесу, який спрямований на згуртованість учнівського колективу на основі загальних цінностей та уявлень, а також видами роботи щодо командоутворення під час проведення уроків української мови та літератури з використанням технологій дистанційного навчання;

Шульга Ганна Іванівна, учителька хімії та географії, показала, як працювати з різними  онлайн-інструментами під час дистанційного навчання та посилювати почуття згуртованості команди учнів;

Шульга Христина Олегівна, учителька англійської мови, продемонструвала методи роботи з тимбілдингу на уроках  англійської мови та в позаурочний час.

Педагоги Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради засвідчили, що місія вчителя формувати й розвивати навичок командної роботи, командного духу, вибудувати найбільш продуктивну форму організаційної взаємодії, забезпечити ефективність діяльності й підвищити конкурентоспроможність учнів, розкрити і розвинути здібності, таланти дитини на основі впровадження технології  тимбілдингу. Тимбілдинг стимулює розвиток особистості емоційно, соціально, інтелектуально, творчо, фізично.

Коли мова йде про заклад освіти, тимбілдинг спрямований на перетворення колективу з колег, об’єднаних штатним розкладом і функціоналом, у команду однодумців, які покликані спільно вирішувати виробничі завдання. Таким чином, упровадження тимбілдингу у сфері освіти є ефективним методом активізації діяльності колективу.

Успіх діяльності Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради забезпечує цілеспрямований колектив однодумців. Згуртований, доброзичливий  педагогічний колектив – запорука успішного навчання учнів.

Наприкінці територіального семінару-практикуму учасники  поділились враженнями від проведеної роботи, якими  в черговий раз було зазначено, що формування команди вчителів та учнів – це можливість якісно змінити існуючу систему освіти, вибудувати найбільш продуктивну форму організаційної взаємодії, забезпечити ефективність діяльності й підвищити в майбутньому конкурентноспроможність випускників.

Методичний захід відбувся у Всесвітній день вишиванки, тому учасники були одягнуті в український національний одяг з традиційним узором – вишиванку, з нею був пов’язаний зміст навчального, дидактичного матеріалу уроків і заходів.

У кінці семінару-практикуму всі присутні заспівали відому та актуальну пісню «Ой у лузі червона калина».  Побажали один одному та всій Україні миру.

          Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (Ганна Єгорова)  складають подяку:

     – за сприяння проведенню територіального семінару-практикуму для заступників директорів з навчально-виховної роботи та педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради керівництву Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради (директорка Лупонос Ганна Миколаївна);

          – за високий рівень науково-методичної та практичної спрямованості проведеного територіального семінару-практикуму, професіоналізм і творчість педагогічним працівникам Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради:

– Ростріпі Лідії Валеріївні, заступниці директорки з навчально-виховної  роботи;

– Бондаренко Олені Миколаївні, практичній психологині;

– Грицановій Ользі Олексіївні, педагогині-організаторці;

– Лупонос Ганні Миколаївні, учительці фізики;

– Новак Тетяні Миколаївні, учительці математики;

– Светленку Сергію Антоновичу, учителю української мови та літератури;

 – Шульзі Ганні Іванівні, учительці хімії та географії;

–  Шульзі Христині Олегівні, учительці англійської мови. Матеріали територіального семінару-практикуму знаходяться за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/1SN0tqdU1_FUGA–2i-TnwVehjsaEoRwG