2025/2026 навчальний рік

Нормативно–правові акти,
які регулюють алгоритми впровадження інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Теоретико-методичні засади викладання навчального предмета/інтегрованого курсу «Захист України» у серпні 2024 – серпні 2026 років» розміщено за посиланням:
https://drive.google.com/drive/folders/1OVdu83Anbictmi7oeeuHqvtBZNjxihx-

Готуємось до нового навчального року: організація освітнього процесу
Інструктивно-методичний вебінар для заступників директорів з навчально-виховної роботи/ заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради щодо особливостей організації освітнього процесу, викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти в 2025/2026 навчальному році
Серпень 2025 року Комунальна установа «Центр
професійного розвитку педагогічних
працівників» Кілійської міської ради
1. Про особливості організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти в 2025/2026 навчальному році:
Уряд ухвалив постанову, яка визначає дату початку та закінчення навчального року в закладах загальної середньої освіти України. У документі зазначено, що 2025/2026 навчальний рік триватиме з 1 вересня 2025 року до 30 червня 2026 року.
Важливо наголосити, що 30 червня — це гранична дата завершення навчального року, водночас структуру навчального року, зокрема фактичну дату завершення навчальних занять і початку канікул, визначає педагогічна рада закладу освіти.
Хто ухвалює рішення про завершення навчання і канікули?
Це питання належить до компетенції закладів освіти. Відповідне рішення ухвалює педагогічна рада, враховуючи:
- навчальне навантаження;
- безпекову ситуацію в регіоні;
- потреби та стан учнів і учениць;
- готовність педагогів і педагогинь.
Тому дати завершення навчання, проведення останнього дзвоника і тривалість літніх канікул можуть відрізнятися в різних закладах освіти.
Чи є червень обов’язковим навчальним місяцем?
Ні, заклад освіти може завершити навчальний рік як у травні, так і продовжити навчання у червні або ж організувати в цей час консультації, індивідуальні заняття, проєктні дні чи навчальні екскурсії. Такі формати допомагають подолати освітні втрати, але їхнє впровадження є правом, а не обов’язком закладу освіти.
1.2.Лист Міністерства науки і освіти України від 13 серпня 2025 р. № 1/16828-25 «Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році»
1.3. Наказ Міністерства науки і освіти України від 15.05.2023 № 563 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні» (зі змінами)
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0563729-23#Text
Міністерство освіти і науки України оновило шкалу перезарахування оцінок із закордонних шкіл (опубліковано 26 червня 2025 року о 15:45)
1.4. Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.06.2025 № 890 «Про внесення змін до типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня»
1.5. Наказ Міністерства освіти і науки України від 03.06.2025 № 808 «Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства освіти і науки України» (у новій редакції затверджено Порядок поділу класів на групи під час вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) у державних, комунальних закладах загальної середньої освіти)
1.6. Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.08.2025 № 1119 «Про внесення змін до Типової освітньої програми для навчання дітей, які виїхали з України внаслідок повномасштабного вторгнення Російської Федерації і здобувають освіту одночасно в закладах освіти країни перебування та України»
1.7. Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання», зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 28 вересня 2020 року № 941/35224 (зі змінами)
1.8. Наказ Міністерства науки і освіти України від 30.07.2024 № 1072 «Про затвердження концептуальних засад реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти» https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-kontseptualnykh-zasad-reformuvannia-istorychnoi-osvity-v-systemi-zahalnoi-serednoi-osvity
1.10. Лист Міністерства освіти і науки України від 24 серпня 2023 року № 1/12702-23 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 навчальному році» (рекомендовано вчителям під час уроку впроваджувати психологічні хвилинки)
Витяг з вищезазначеного листа:
Разом з тим, рекомендуємо учителям під час уроку впроваджувати психологічні хвилинки, які допоможуть здобувачу освіти впоратися зі стресом та його наслідками, емоційно налаштувати на урок, на плідну роботу, завдяки чому створюватиметься сприятлива атмосфера, яка дасть змогу дітям розслабитися, зняти емоційне напруження, відновити почуття безпеки та психоемоційного комфорту, що є природним механізмом стабілізації. Регулярне впровадження психологічних хвилинок у зручний час та слушній нагоді допоможе здобувачу освіти стати більш спокійним, врівноваженим, а також дасть змогу краще зрозуміти свої почуття. Учитель має сам визначити, коли і у який час провести психологічну хвилинку. Зазначені активності складаються зі 108 коротких, але ефективних відеотренінгів. Усі техніки, які демонструються у цьому спецкурсі, містяться у навчально-методичному посібнику «Психологічна хвилинка», який отримав гриф «Схвалено для використання у освітньому процесі» (рішенням експертної комісії з психології та педагогіки від 01.03.2023 протокол № 1) та розміщено за покликанням:
1.11. Про викладання інтегрованого курсу «Захист України» на базі освітнього осередку (Кілійський ліцей Кілійської міської ради) у 2025/2026 навчальному році:
1.11.1. Наказ Міністерства науки і освіти України від 01.07.2024 № 940 «Про реалізацію інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою «Теоретико-методичні засади викладання навчального предмета / інтегрованого курсу «Захист України» у серпні 2024 – серпні 2026 років»
1.11.2. Алгоритм створення осередків для викладання навчального предмета «Захист України» у закладах освіти
1.11.3. Наказ Міністерства науки і освіти України від 08.08.2024 № 1116 «Про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»» (затверджено модельну навчальну програму «Захист України. Інтегрований курс»)
1.12. Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання:
1.12.2. Лист Міністерства науки і освіти України від 14.03.2025 № 1/4895-25 «Про окремі питання оцінювання результатів навчання».
1.12.3. Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами
1.15. Лист Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» від 08.07.2025 № 21/08-624 «Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2025/2026 навчальному році»
1.16. Організація програм із надолуження освітніх втрат
(«Рекомендації щодо організації програм з надолуження освітніх втрат», розроблені Міністерством освіти і науки України спільно з ЮНІСЕФ)
1.17. Освітні втрати та освітні розриви: у чому різниця та як долати?
1.18. Про посібник «Подолання освітніх втрат з української мови та літератури. Методичні рекомендації та приклади уроків», розроблений проєктом “Клуб НУШ” за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2023/04/Buklet-22Podolannya-osvitnih-vtrat22-2.pdf
1.19. Про сучасні підходи і технології Нової української школи:
- електронний посібник для освітян «Використання освітніх онлайн-матеріалів: сучасні підходи і технології Нової української школи. Випуск 1. Природнича, громадянська та історична, мовно-літературна (в частині англійської мови) освітні галузі», підготовлений УІРО, Київ, 2023
https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2023/03/metodychni-rekomendacziyi.pdf
- електронний посібник для освітян «Використання освітніх онлайн-матеріалів: сучасні підходи і технології Нової української школи: Компетентнісно орієнтовані завдання як засіб формування ключових компетентностей. Випуск 2. Мовно-літературна (в частині англійської мови), громадянська та історична, природнича освітні галузі» підготовлений УІРО, Київ, 2023
1.20. Навчальні матеріали, програми, підручники та навчально-методичні посібники (сайт Міністерства освіти і науки України)
Перелік рекомендованої Міністерством освіти і науки України навчальної літератури на 2025/2026 навчальний рік (сайт «Шкільне життя»)
1.21. Лист Міністерства освіти і науки України від _______________ № _______ «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2025/2026 навчальному році»
3. Лист Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» від 07.07.2025 №21/08-586 «Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти України в 2025/2026 навчальному році»
4. Лист Міністерства освіти і науки України від _______________ № _______ «Деякі питання організації виховного процесу в 2025/2026 навчальному році щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»
5. Учнівський олімпіадний та турнірний рух:
5.2. Лист Міністерства освіти і науки України від 24.06.2025 № 1/13233-25 «Щодо Положення про учнівський олімпіадний та турнірний рух» (роз’яснення та методичні рекомендації щодо Положення про учнівський олімпіадний та турнірний рух).
5.3. Презентація нового Положення про учнівський олімпіадний та турнірний рух (Міністерство освіти і науки України від 05 березня 2025 року).
6. Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2026»:
7. Серпнева конференція – 2025:
8. Перший урок 2025/2026: готові розробки для вчителів
9. Організаційні питання:
– офіційний сайт Державної служби якості освіти України: https://sqe.gov.ua/
– вебсайт ІМЗО (https://imzo.gov.ua/ ): в розділі «Електронна бібліотека» знаходяться електронні версії підручників для усіх класів, а крім електронних версій підручників, розміщені художні та науково-популярні видання серії «Шкільна бібліотека» для 1-11 класів закладів загальної середньої освіти (https://lib.imzo.gov.ua/);
– вебсайт Українського інституту розвитку освіти: https://uied.org.ua/
– вебсайт Українського інституту національної пам’яті: https://uinp.gov.ua/
– сайт КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» (https://oano.od.ua/ ), розділ «Журнал «Наша школа»: науково-практичні студії» Наша школа: науково-практичні студії – Головна
– сайт Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради https://kucprppkmr.od.gov.ua/;
– facebook-сторінка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради https://www.facebook.com/mkvompkil.mkvompkil.7;
– сайт Шкільне життя:
Початок 2025/2026 навчального року: накази МОН, методичні рекомендації та календарне планування
Увага! Матеріал оновлюється у 2025/2026 навчальному році
Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2026»:
1. Учнівський олімпіадний та турнірний рух:
1.2. Лист Міністерства освіти і науки України від 24.06.2025 № 1/13233-25 «Щодо Положення про учнівський олімпіадний та турнірний рух» (роз’яснення та методичні рекомендації щодо Положення про учнівський олімпіадний та турнірний рух).
1.3. Презентація нового Положення про учнівський олімпіадний та турнірний рух (Міністерство освіти і науки України від 05 березня 2025 року)

Організовуємо освітню діяльність у новому навчальному році (вебінар 04.09.2025 о 15:00)
ОЛЕНА СВЯТЕНКО. Освітня програма: робота над помилками (презентація)
2024/2025 навчальний рік
Наказ Міністерства освіти і науки України від 30.12.2024 №1820 “Про затвердження Положення про учнівський олімпіадний та турнірний рух” (наказ набирає чинності з 01 червня 2025 року)

Навчальні програми з позашкільної освіти з додаткових різновидів Всеукраїнської дитячо – юнатської військово – патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”):
Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами
Перелік рекомендованої МОН начальної літератури на 2024/2025 навчальний рік
Електронні версії підручників для учнів 1-11-х класів (2024-2025 н.р.)
Рекомендації щодо перезарахування оцінок із закордонних шкіл