Success does not come to you … you go to it
Успіх сам не приходить до Вас…Ви йдете до нього
Марви Коллінз
Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради,за координації консультантки Горбан Дайни, 25 січня 2024 року, у режимі онлайн,проведено територіальний консультативно – методичний простір для вчителів іноземних мов закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради на тему «Удосконалення професійних компетентностей учителя іноземної мови для формування ключових та предметних компетентностей здобувачів освіти на уроках іноземної мови та в позакласній роботі», у якому взяли участь 18 учителів іноземної мови12 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Горбан Дайна.
Учасниками територіального консультативно – методичного простору були обговорені наступні питання:
– формування ключових компетентностей для навчання протягом життя;
– функції іноземної мови у реалізації цінностей базової освіти та компетентнісний потенціал галузі «Іноземні мови»;
– реалізація компетентнісного підходу в формуванні ключових кометентностей учнів на уроках англійської мови в умовах дистанційного навчання;
– проведення територіального Місячника іноземної мови – 2024 під гаслом «I love Ukraine!» («Я люблю Україну!»)
Дайна Горбан розпочала виступ словами відомого англійського драматурга Джорджа Бернарда Шоу: «Those who cannot change their minds cannot change anything» («Хто не може змінити свої погляди, не може змінити нічого») і зазначила, що цей вислів дуже актуальний для педагогів, зокрема для вчителів іноземної мови, у час стрімкого розвитку ринкових відносин, де перемагатимуть фахівці, що навчаються впродовж життя, які критично мислять, ставлять цілі та досягають їх, працюють у команді, спілкуються в багатокультурному середовищі та володіють сучасними технологіями, не бояться змін та сміливо рухаються вперед, до вирішення завдань, що постали перед ними внаслідок реформування освітньої системи.
Консультантка акцентувала увагу присутніх:
– на Державному стандарті початкової освіти, у якому зазначено, що метою іншомовної освіти є «формування іншомовної комунікативної компетентності для безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування, що забезпечує розвиток інших ключових компетентностей та задоволення різних життєвих потреб здобувача освіти»;
– Концепції Нової української школи, яка ґрунтується на «Рекомендаціях Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя»; вона зазначила, що у світі нових ключових компетентностей ми змінюємося самі, змінюємо стереотипи викладання з урахуванням потреб сучасної освіти для надання здобувачам освіти знань,яких потребує кожен учень для самореалізації, активної громадянської позиції та працевлаштування, що в подальшому забезпечить особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя.
Ірина Сергіївна Гросу, учителька англійської мови Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти №4 Кілійської міської ради (керівниця територіальної професійної спільноти вчителів іноземних мов закладів загальної середньої освіти) розповіла про функції іноземної мови у реалізації цінностей базової освіти (освітню, виховну і розвивальну); компетентнісний потенціал іноземної мови – освіжила у пам’яті педагогів визначення терміну «компетентністний підхід» та обговорила з присутніми 10 ключових компетентностей для НУШ, 4 наскрізні змістовні лінії, 7 наскрізних навичок і вмінь; формування і розвиток навичок читання, аудіювання, говоріння і письма; підвищення мотивації учнів до вивчення іноземної мови.
Богданенко Ольга Василівна, учителька англійської мови Шевченківського закладу загальної середньої освіти №1 Кілійської міської ради поділилася з учасниками територіального заходу досвідом роботи щодо реалізації компетентнісного підходу в формуванні ключових кометентностей учнів на уроках англійської мови в умовах дистанційного навчання, зазначила, що мотивація здобувачів освіти до вивчення іноземної мови, які засвоїли базові мовні знання, набагато вище; ці учні усвідомлено і успішно виконують завдання, з більшим задоволенням опрацьовують навчальний матеріал, беруть участь в різноманітних проєктних та інших видах діяльності, висувають пропозиції і активно демонструють те, на що вони здатні.
Педагогиня підготувала змістовну презентацію, надала методичні рекомендації, поділилася своїми набутками на тему виступу, продемонструвала відповідні форми, прийоми і методи роботи для формування ключових компетентностейі розвитку критичного мислення, які використовує у роботі: слайди, світлини, малюнки, таблиці і самі предмети для розкриття значення слів; мультимедійні презентації, аудіо та відеоматеріали, педагогічні програмні засоби; електронні тести та завдання; застосування методу формування критичного мислення (складання кластера або інтелектуальної карти (mindmap); «методу проєктів» (кластери, тести, електронні портфоліо, віртуальні презентації, екскурсії, подорожі, музеї, виставки, вебпроєкти тощо); інструменти: асоціація, прогнозування або мислення афоризмами тощо.
Учасниками територіального консультативно – методичного простору було обговорено проведення територіального Місячника іноземної мови – 2024 під гаслом «I loveUkraine!» («Я люблю Україну!»).
Виступи доповідачів супроводжувалися змістовними, актуальними, цікавими презентаціями.
Усі матеріали проведеного територіального простору надіслані в заклади загальної середньої освіти Кілійської міської ради та розміщені на сайті Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради в рубриці «Заходи з педагогами» (семінари, вебінари тощо) для використання педагогами в роботі.
Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Ганна Єгорова) складають подяку:
– за сприяння проведенню територіального консультативно – методичного простору для вчителів іноземних мов закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради керівництву:
– Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради (директорка Іваненко Валентина Іванівна);
– Шевченківського закладу загальної середньої освіти № 1Кілійської міської ради (директорка Голубенко Вікторія Миколаївна);
– за ефективність проведення територіального консультативно – методичного простору для вчителів іноземних мов закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, професіоналізм, творчість, креативність:
Ірині Сергіївні Гросу, учительці англійської мови Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти №4 Кілійської міської ради (керівниці територіальної професійної спільноти вчителів іноземних мов закладів загальної середньої освіти);
Ользі Василівні Богданенко, учительці англійської мови Шевченківського закладу загальної середньої освіти №1 Кілійської міської ради.
Працюємо на майбутнє! Віримо у ПЕРЕМОГУ!