Інструменти професійного розвитку вихователя закладу дошкільної освіти

       Для педагога бути професіоналом означає перебувати в постійному пошуку, зростанні та розвитку. Адже діяльність педагога відрізняється високою мобільністю, надзвичайною складністю, вимагає глибоких і різнобічних професійних знань, умінь, навичок, що становлять основу професійної компетентності. І саме тому підвищення професійної компетентності педагога – запорука успішного реформування системи освіти в цілому.

        Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (за координації консультантки Барладян Олени)   25 січня  2024 року,   у режимі  онлайн, відбулося друге засідання територіальної творчої групи директорів, вихователів закладів дошкільної освіти Кілійської міської ради на  тему «Інструменти професійного розвитку вихователя закладу дошкільної освіти: ОРГАНІЗАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ відповідно до професійного стандарту за професією «Вихователь закладу дошкільної освіти»».

         У територіальному методичному заході взяли участь директори, вихователі 9 закладів дошкільної освіти та 3-х закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради (22 особи).

         У фокусі уваги другого засідання територіальної творчої групи була організаційна компетентність, яка передбачає, що вихователь здатний:

  1. забезпечувати здобуття дошкільної освіти державною мовою;
  2. обирати ефективні методи, форми та засоби організації освітнього процесу відповідно до запитів та потреб здобувачів освіти;
  3. організовувати ігрову ( провідну) і інші види дитячої діяльності та підтримувати види діяльності, ініційовані дитиною;
  4. забезпечувати здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами.

         Промовицею була директорка Шевченківського закладу дошкільної освіти ясла-садок «Топольок» Кілійської міської ради Галина Олександрівна Руденко, яка висвітлила, ураховуючи свої власні набутки, показники таких критеріїв:

         1) здатність забезпечувати здобуття дошкільної освіти державною мовою, а саме:

  • здійснювати усну та письмову комунікацію з учасниками освітнього процесу державною мовою;
    • формувати здатність дитини продукувати свої звернення, думки, враження тощо в будь-яких формах мовленнєвого висловлювання;
    • визначати та враховувати в мовленнєвій роботі з дітьми індивідуальні особливості розвитку мовлення;

         2) здатність обирати ефективні методи, форми та засоби організації освітнього процесу відповідно до запитів та потреб здобувачів освіти, а саме:

  • організовувати освітній процес у закладі дошкільної освіти відповідно до нормативно – правового забезпечення;
  • обирати одну із сучасних моделей освітнього процесу;
  • обирати та застосовувати ефективні методи, форми та засоби організації особистісно-орієнтованого освітнього процесу;
  • забезпечувати баланс між активностями, ініційованими вихователем та здобувачами освіти;

         3) здатність організовувати ігрову ( провідну) і інші види дитячої діяльності та підтримувати види діяльності, ініційовані дитиною, а саме:

  • організовувати різні види та форми дитячої діяльності з урахуванням інтересів здобувачів освіти та конкретної освітньої ситуації;
  •       використовувати провідні види діяльності дітей раннього та дошкільного віку для забезпечення гармонійного розвитку особистості під час освітнього процесу;
  • організовувати та підтримувати дитячу гру;

         4) здатність забезпечувати здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами, а саме:

  • дотримуватись нормативно-правових вимог щодо організації інклюзивного навчання під час професійної діяльності;
  • виявити наявність особливих освітніх потреб у здобувачів;
  • обирати та застосовувати ефективні форми, методи, засоби організації навчання дітей з особливими освітніми потребами;
  • організовувати соціальні відносини в дитячому колективі на засадах недискримінації та залучати дітей до спільних видів діяльності;
  • здійснювати адаптацію і модифікацію освітнього процесу відповідно до потреб та можливостей дітей з особливими освітніми потребами.     

         Опрацювання навчального контенту Галина Олександрівна  організувала шляхом демонстрації презентації, проведення інтерактивної лекції, щоб педагоги зрозуміли надану інформацію, відреагували на неї, осмислили та мали змогу в подальшому використовувати набуті знання в практичній роботі, а також надала методичні рекомендації, поділилася своїми напрацювання з досвіду роботи стосовно запропонованої теми.

           Підготовлений контент буде корисним директорам, вихователям закладів дошкільної освіти громади для самоосвіти, а також під час підготовки до  проходження атестації.

Усі матеріали проведеного засідання територіальної творчої групи надіслані в заклади дошкільної освіти Кілійської міської ради та розміщені на сайті Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради в рубриці «Заходи з педагогами» (семінари, вебінари тощо)  для використання педагогами в роботі.

Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Ганна Єгорова) складають подяку за високий рівень науково – методичної і практичної спрямованості засідання територіальної творчої групи директорів, вихователів закладів дошкільної освіти, професіоналізм, творчість директорці Шевченківського закладу дошкільної освіти ясла-садок «Топольок» Кілійської міської ради Руденко Галині Олександрівні.

Далі буде…

            Працюємо на майбутнє! Віримо у ПЕРЕМОГУ!