Поширюємо ефективний досвід педагога щодо формування українськоїнаціональної та громадянської ідентичності

         Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради, за  координації консультантки Горбан Дайни, 24 січня  2024 року з дотриманням законодавства України про введення воєнного стану, в режимі онлайн на платформі ZOOM, проведено І заняття в територіальній школі перспективного педагогічного досвіду вчителів предметів суспільно-гуманітарного спрямування з проблеми  «Формування української громадянської ідентичності в здобувачів освіти на уроках історії та в позаурочний час» (керівниця територіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів предметів суспільно-гуманітарного спрямування Козлова Тетяна Миколаївна, учителька історії, правознавства Кілійського закладу загальної середньої освіти № 1), у якому взяли участьучителі 12 учителів історії і правознавства 9 закладів  загальної середньої освіти Кілійської міської ради, консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Горбан Дайна.

         На занятті було висвітлено питання «формування української національної й громадянської ідентичності здобувачів освіти в умовах війни та повоєнного розвитку України на уроках історії та в позаурочний час».

         Дайна Горбан акцентувала увагу присутніх на впровадженні Закону України «Про основні засади державної політики у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності» (Закон України, 2023), де висунуті відповідні завдання насамперед перед освітою; пріоритетні утвердження щодо національних цінностей, ідей демократії, верховенства права, досягнення єдності в українському суспільстві шляхом подолання суперечностей соціокультурного, мовного, регіонального характеру на основі європейського та євроатлантичного курсу, забезпечення дотримання конституційних гарантій прав і свобод людини; на важливості формування у здобувачів освітиособистісної і колективної української національної і громадянської ідентичності для майбутньої української держави, її зміцнення і подальшого стратегічного розвитку.

         Консультантка зазначила, що державна, а отже і освітня політика, насамперед діяльність закладів освіти і установ всіх рівнів освіти для всіх вікових категорій громадян, має бути спрямована на формування української національної й громадянської  ідентичності: опанування учнями на уроках історії знань про минуле України, її героїв та досягнення, її внесок в європейську та світову історію, взаємовідносини з іншими державами і народами дає змогу сформувати в учнів не лише патріотизм, а й систему національних цінностей, серед яких важливе місце посідають незалежність, мова, рідна земля.  Одночасно вивчення національної історії у контексті світової має бути знаряддям боротьби проти маніпуляцій свідомістю громадян за допомогою псевдоісторії, до яких вдаються і пропагандисти рф.

         Тетяна Миколаївна у своєму виступінаголосила, що в наш час національно-патріотичне виховання є невід’ємним cкладником забезпечення національної безпеки України і саме від педагогів, зокрема вчителів предметів суспільно – гуманітарного спрямування,залежить національно-патріотичне виховання здобувачів освіти, виховання поваги до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища. Педагогиня висвітлила  питання щодо проведення першочергових заходів у  закладах загальної середньої освіти Кілійської міської ради для формування української національної й громадянської ідентичності у здобувачів освіти на уроках історії та в позаурочний час.

         Керівниця територіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів предметів суспільно – гуманітарного спрямуванняпродемонструвалаучасникам заняттяпрезентаціювиховного заходу «Герої України-Крути», висвітлила події боротьби за Незалежність України у 1917-1918 роках, героїзм молодого покоління – учнів Київської юнацької військової школи імені Богдана Хмельницького та  Помічного студентського куреня Січових стрільців, 18–20-річних юнаків з Університету святого Володимира, Українського народного університету, Київської гімназії Кирила та Мефодія), від 70 до 100 з яких  загинули у 1918 році під Крутами за те, щоб Україна була Незалежною.

         Учасники засідання обговорили фільм – історичну драму Олексія Шапарєва «Крути 1918» (знятий до 100-ої річниці Бою  студентів під Крутами), який став  переможцем Четвертої Національної кіно премії «Золота Дзиґа» у номінації «Премія глядацьких симпатій». 

         Виступи доповідачів супроводжувалися корисними, змістовними, пізнавальними презентаціями.

         Учителі предметів суспільно-гуманітарного спрямування закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради  подякували доповідачкам  за пізнавальні, змістовні та актуальні матеріали, поділились  враженнями від проведеного заняття.

         Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Мергут Сергій), Комунальна установа «Центр професійного  розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради  (директорка Єгорова Ганна) складають подяку:

– за сприяння проведенню заняття в територіальній школі перспективного педагогічного досвіду вчителівпредметів суспільно – гуманітарного спрямування закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради керівництву Кілійського закладу загальної середньої освіти № 1Кілійської міської ради (директор Татару Владислав Андрійович);

 – за ефективність проведення  заняття в територіальній школі перспективного педагогічного досвіду вчителів предметів суспільно – гуманітарного спрямування  закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, професіоналізм і творчість учительці історії і правознавства Кілійського закладу загальної середньої освіти № 1Кілійської міської ради Козловій Тетяні Миколаївні, керівниці територіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів предметів суспільно – гуманітарного спрямування.