Впроваджуємо реформу «Нова українська школа»: розвиваємо професійну компетентність педагогічних працівників з питань STEM-освіти

Розвиток ІТ-галузі, робототехніки, нанотехнологій призводить до потреби у фахівцях високотехнологічних галузей, здатних до комплексної науково-інженерної діяльності, тому актуальним є вирішення питання щодо надання якісної освіти учнівству з природничо – математичних дисциплін, інженерії, програмування. Освіта повинна бути випереджувальною, відповідати тенденціям розвитку суспільства в майбутньому, тому особлива увага на сьогодні приділяється інноваційному напряму STEM-освіті.

Метою розвитку STEM-освіти є комплексне поширення інноваційних методик викладання та об’єднання зусиль учасників освітнього процесу і соціальних партнерів у формуванні необхідних компетентностей здобувачів освіти, які дають можливість запропонувати розв’язання проблем суспільства, поєднавши природничі науки, технології, інженерію та математику.

Використання інноваційно-інтерактивних методів і форм роботи дозволяють ефективно реалізувати вимоги Концепції Нової української школи й сприятимуть формуванню у здобувачів освіти критичного мислення, творчості, навичок науково-дослідницької, інженерної діяльності, винахідництва.

Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради, з метою сприяння професійному зростанню педагогічних працівників, набуття ними нових або удосконалення наявних професійних компетентностей (професійно-педагогічної, інформаційно-цифрової); підвищення їхнього професійного рівня щодо застосування активних методів навчання, ІТ- й STEM-технологій в освітньому процесі, підвищення фахової ерудованості, професійної майстерності педагога як рушійної сили запровадження інновацій, у форматі, безпечному для учасників у період дії воєнного стану, з дотриманням законодавства України в частині запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, організовано проведення засідання територіальної творчої групи заступників директорів з навчально-виховної роботи, учителів початкових класів, учителів – предметників (5-11 класи) закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради за темою «Упровадження новітніх методик STEM-освіти в закладі загальної середньої освіти», керівниця територіальної творчої групи Малая Оксана Андріївна, заступниця директорки з навчально-виховної роботи, «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії», «учитель – методист» Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради, експертка для проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти Одеської області.

Спікерка територіального заходу Оксана Андріївна підготувала змістовну презентацію, в якій висвітлила теоретичні питання, поділилася своїми напрацюваннями з досвіду роботи стосовно запропонованої теми, а саме:

– основні форми організації STEM – навчання (урок/заняття, проєкт, курс, квест, хакатон та інші); характеристику кожної організаційної форми;

– короткотривалий STEMart – проєкт «Що таке орнамент? У чому символічність українського орнаменту?»;

– прокоментувала лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 15.08.2022 № 22.1/10-1080 «Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році».

Оксана Андріївна зі своєї «методичної скриньки» для ознайомлення, опрацювання надала колегам свої творчі доробки:

– STEMart – уроки (розробки):

• «STEM-тема «Мистецтво кольору. Практичне заняття «Кольоровий диктант»»»;

• «STEM-тема «Форми в архітектурі. Практичне заняття «Ознайомлення з основними формами в архітектурі»»»;

• «STEM-тема «Колір як фізичне явище. Кольоровий спектр. Створення кольорових вітражів для тіньового театру»»;

• «STEM-тема «Практичне заняття «Знайомство з першими фарбами: різнокольоровими глинами, вугіллям, крейдою»»»;

– майстер – класи (відео):

• «Кошик із листя кукурудзи»;

• «STEM-іграшка «Пташки»» (авторка – учителька початкових класів Николенко Анастасія Русланівна);

• «STEM-іграшка «Калейдоскоп»»;

– методичні рекомендації щодо роботи над STEM – проєктом (зі зразками STEM – проєктів).

Підготовлений контент буде корисним педагогічним працівникам для самоосвіти, а також під час підготовки та проведення уроків/заходів зі здобувачами освіти закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради.

Керівниця територіальної творчої групи Оксана Андріївна запропонувала всім учасникам пройти анкетування за розробленою нею анкетою для організації подальшої роботи групи.

Учасники засідання територіальної творчої групи (заступники директорів з навчально-виховної роботи, учителі початкових класів, учителі – предметники (5-11 класи) закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради) мають змогу ознайомитися з матеріалами засідання, які надіслані в заклади загальної середньої освіти Кілійської міської ради та розміщені на сайті Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради в рубриках: «Заходи з педагогами» (підрубрика «Семінари, вебінари тощо»), «STEM-освіта» (за посиланням https://drive.google.com/…/1sUpOImdtWxqE1ayTLakJiF5mkvT…).

Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Ганна Єгорова) складають подяку за ефективне проведення засідання територіальної творчої групи заступників директорів з навчально-виховної роботи, учителів початкових класів, учителів – предметників (5-11 класи) закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, професіоналізм, творчість, креативність Малій Оксані Андріївні, заступниці директорки з навчально-виховної роботи Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради, керівниці територіальної творчої групи.