Удосконалюємо здоров’язбережувальну компетентність педагогічних працівників

Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради, з метою удосконалення професійної здоров’язбережувальної компетентності педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, а саме: організовувати освітнє середовище з урахуванням правил безпеки життєдіяльності, санітарних правил і норм; вживати заходів щодо запобігання та протидії булінгу, різним проявам насильства серед учнів та інших учасників освітнього процесу; створювати умови для збереження психічного здоров’я здобувачів освіти, з дотриманням законодавства України про введення воєнного стану та в частині запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, 30 березня 2023 року, у режимі онлайн на платформі Zoom, проведено територіальну науково-практичну конференцію за темою «Роль практичного психолога і соціального педагога в розбудові безпечного та здорового освітнього середовища для всіх учасників освітнього процесу».

Законом України «Про освіту» (зі змінами) визначено зміст поняття безпечне освітнє середовище, як сукупність умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та/або моральної шкоди.

У схваленому Урядом України плані заходів з реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища в Новій українській школі на 2023 рік зазначено, що під час військових дій та ще тривалий час після їх закінчення заклади освіти в Україні працюватимуть у нових для себе вимогах до безпечного освітнього середовища.

В умовах воєнного стану створення безпечного освітнього середовища є одним із першочергових завдань, виконання якого має реалізувати право на безпечні та нешкідливі умови навчання та забезпечення прав дітей на освіту.

Безпечне і здорове освітнє середовище – це комплекс заходів, що сприятимуть формуванню безпечних, комфортних та здорових умов для здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти, оволодінню учнями компетентностями, необхідними для безпечного та здорового способу життя.

З огляду на вищезазначене важливою є підготовка практичних психологів та педагогічних працівників з питань психологічної підтримки та здатності діяти в умовах надзвичайних ситуацій, а також проведення освітньої роботи з учасниками освітнього процесу щодо профілактики насильства, булінгу, формування ненасильницької моделі поведінки та вирішення конфліктів мирним шляхом.

Учасниками територіальної науково-практичної конференції були заступники директорів з навчально-виховної роботи, практичні психологи, соціальні педагоги, педагоги-організатори, керівники методичних об’єднань класних керівників 12 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради (21 особа), модератором – консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Олена Барладян.

За програмою територіальної науково-практичної конференції було розглянуто наступні питання:

1. Нормативно – правові документи щодо безпечного і здорового освітнього середовища (консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради, модератор заходу Барладян Олена);

2. Створення безпечного освітнього середовища в закладі загальної середньої освіти (з досвіду роботи, заступниця директора з навчально-виховної роботи Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 Кілійської міської ради Філіна Оксана Валеріївна);

3. Профілактика деструктивної поведінки підлітків (соціальна педагогиня Опорного закладу освіти Шевченківський заклад загальної середньої освіти № 2 Кілійської міської ради Голощак Валентина Вікторівна);

4. Організація профілактичної та корекційної роботи з дітьми з різними проявами девіантної поведінки (практична психологиня Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради Новікова Людмила Дмитрівна);

5. Вигорання, втрата сенсу. Як допомогти собі та іншим? (поради, напрацювання з досвіду роботи, практична психологиня Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради Бондаренко Олена Миколаївна);

6. Про вдосконалення своїх навичок та отримання нових знань, які допоможуть у процесі спілкування з дітьми (практична психологиня Шевченківського закладу загальної середньої освіти № 1 Кілійської міської ради Гречкосій Алла Павлівна, яка проходить навчання за програмою «Безпечний простір» як учасниця проєкту «Безпечний простір: комплексна психосоціальна підтримка українських шкіл в умовах війни», що організований Державною службою якості освіти України спільно з Міністерством освіти і науки України, Громадською організацією «Асоціація фахівців з розв’язання конфліктів та соціальної і психологічної підтримки «Слова допомагають» та за підтримки гуманітарної організації «Plan International»»)

Матеріали територіальної науково-практичної конференції, які підготовлені промовцями (виступи, презентації, рекомендації, пам’ятки (з активним посиланням) надіслані в заклади загальної середньої освіти Кілійської міської ради та розміщені на сайті Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради в рубриці «Заходи з педагогами» (семінари, вебінари тощо) для використання педагогами в роботі.

Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Ганна Єгорова) складають подяку за високий рівень науково-методичної та практичної спрямованості територіальної науково-практичної конференції, професіоналізм, творчість педагогиням – доповідачкам.