Територіальний «круглий стіл» щодо організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти Кілійської міської ради

«…Особлива дитина – перш за все дитина, а потім вже особлива»

Лев Виготський (1924 рік)

Особа з особливими освітніми потребами – особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту (стаття 1 Закону України «Про освіту»)

Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради, з метою обміну досвідом, а також підвищення кваліфікації, компетентності педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради щодо супроводу дітей з особливими освітніми потребами в освітньому просторі, 27 січня 2022 року (з урахуванням епідемічної ситуації) проведено засідання територіального «круглого столу» (онлайн) за темою «Соціально-педагогічний, психологічний супровід дитини  з особливими освітніми потребами в освітньому просторі»  

Засідання територіального «круглого столу» відбулося на платформі ZOOM.

У методичному заході взяли участь 45 педагогічних працівників (заступники директорів з навчально-виховної роботи, практичні психологи, соціальні педагоги, учителі та асистенти учителів інклюзивних класів) із 12 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради.

Модератором заходу була консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Барладян Олена Іванівна.

Згідно з порядком денним засідання територіального «круглого столу» було розглянуто наступні питання:

1. Взаємодія інклюзивно-ресурсного центру із закладом загальної середньої освіти. Зміни та новації у впровадженні інклюзії в закладах освіти.

Доповідачка – директорка Комунальної установи «Кілійський інклюзивно-ресурсний центр» Кілійської міської ради Штегеран Ірина Павлівна.

2. Психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти та взаємодія з командою психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами (батьками).

Доповідачка – психологиня  Комунальної установи «Кілійський інклюзивно-ресурсний центр» Кілійської міської ради Жур’ян Фаіна Олександрівна.

3. Організація інклюзивного навчання в закладі загальної середньої освіти (з досвіду роботи).

Доповідачка – заступниця директора з навчально-виховної роботи Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 Кілійської міської ради Семененко Ольга Володимирівна.

4. Соціалізація дитини з особливими освітніми потребами в шкільному просторі.

Доповідачка – соціальна педагогиня Шевченківського закладу загальної середньої освіти № 1 Кілійської міської ради Запорожець Ірина Василівна.

5. Роль сім’ї в соціалізації дитини з особливими потребами.

Доповідачки – педагогині Опорного закладу освіти Шевченківський заклад загальної середньої освіти № 2 Кілійської міської ради: соціальна педагогиня Голощак Валентина Вікторівна;  учителька початкових класів (інклюзивний клас) Богданенко Лариса Миколаївна;  асистентка учительки початкових класів –  учителька-логопединя – Ткаченко Альона Василівна.

6. Використання кінезіологічних вправ у роботі логопеда з дітьми з особливими освітніми потребами.

Доповідачка – логопединя Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради Перєвєрзєва Леся Вікторівна.

 7. Значення дрібної моторики в розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Доповідачки – практичні психологині Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради Новікова Людмила Дмитрівна, Колесніченко Анастасія Юріївна.

 8. Значення розвитку міжпівкульних зв’язків у осіб з особливими освітніми потребами.

Доповідачка – практична психологиня Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради Бондаренко Олена Миколаївна.

Усі виступи педагогічних працівників – доповідачів – були змістовними: поєднували теоретичні та практичні складові, інформаційно насичені презентації, які містили напрацювання з досвіду роботи щодо організації інклюзивного навчання, а саме: зміни та новації у впровадженні інклюзії в закладі освіти; практичні вправи для розвитку дрібної моторики у дітей із особливими освітніми потребами; роль батьків у впровадженні інклюзивної освіти; використання ігор під час корекційно-розвивального навчання; тренувальні вправи, які стануть у пригоді вчителю, забезпечать розвиток просторового орієнтування особливої дитини та її мовленнєвих навичок.

Матеріали засідання територіального «круглого столу», які підготовлені педагогічними працівниками – доповідачами, а саме: виступи, презентації, розробки, рекомендації, пам’ятки, призначені для використання керівництвом, учителями, асистентами учителів, практичними психологами, соціальними педагогами закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради під час організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Учасники засідання  територіального «круглого столу» обмінялися досвідом, обговорили проблеми  щодо організації ефективного інклюзивного навчання, соціально-педагогічного, психолого-педагогічного супровіду дитини з особливими освітніми потребами в освітньому просторі, поділились враженнями від   проведенного онлайн-заходу.

Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Мергут Сергій), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Єгорова Ганна)  складають подяку за високий рівень науково-методичної та практичної спрямованості засідання територіального «круглого столу», професіоналізм педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради – доповідачам під час засідання територіального «круглого столу».