Розвиваємо STEM-освіту

Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради, з метою реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року, популяризації основних ідей STEM-освіти, активізації впровадження новітніх методик STEM-освіти, здійснення, в умовах реалізації концепції «Нова українська школа», пошуку ефективних рішень щодо подолання ізольованого викладання навчальних предметів й створення принципово нових підходів до викладання, де освітній процес орієнтований на діяльнісний, практикоорієнтовний, інтегрований підходи;  виявлення і поширення перспективного педагогічного досвіду, підтримки ініціативних творчих педагогів, з 04 по 08 квітня 2022 року в закладах загальної середньої освіти Кілійської міської ради пройшов І тиждень територіального Місячника STEM-освіти зі залученням усіх учасників освітнього процесу до відповідних тематичних заходів (уроки, конкурси, турніри,  проєкти, інтелектуальні змагання, дослідження, науково-практичні конференції, тренінги тощо), а саме:

Лісківський заклад загальної середньої освіти Кілійської міської ради:

– STEM-проєкт «Збережемо річку Дунай», 4 клас, навчальний предмет «Я досліджую світ», учителька початкових класів Малая Анастасія Русланівна;

– STEM-урок «Вода – склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник», 7 клас, учителька хімії Шульга Ганна Іванівна;

Кілійський заклад загальної середньої освіти № 2 Кілійської міської ради:

– онлайн-урок практичного направлення за темою «Дії з інформацією» (STEM-проєкт «Рація»), 3, 4 класи, учителька інформатики Стахі Віолетта Сергіївна;

– розв’язування задач практичного спрямування на онлайн-уроках математики, 5, 9 класи, учителька математики Коряковська Світлана Анатоліївна;

– дослідницька робота на уроках, навчальний предмет «Я досліджую світ», 1-3 класи, учительки початкових класів: Кривенко Алла Іллівна, Позднякова Олена Валеріївна, Журкова Наталя Володимирівна;

Новоселівський заклад загальної середньої освіти Кілійської міської ради:

– проєктна робота на уроках, навчальний предмет «Я досліджую світ», 1-3 класи, назви проєктів: «Створення моделі Землі», «Досліджуємо мінеральні речовини», «Вирощуємо рослини та спостерігаємо за ними», «Видатні українці»;

– презентація творчих проєктів на уроках історії: «Повсякденне життя середньовічної Європи», «Подорож у минуле. Створюємо писемні пам’ятки за секретною технологією», 5, 6, 8 класи, учителька історії Касса Наталія Миколаївна;

– створення літературних лепбуків «Фолькльорна творчість», 5 клас, учителька української мови та літератури Касса Наталія Миколаївна;

– використання елементів STEM-технології на дистанційних уроках з географії, 6-8 класи, учителька географії Хаджи Анна Миколаївна;

Трудівський заклад загальної середньої освіти Кілійської міської ради:

– урок історії за темою «Культура елліністичної доби» (завдання практичного характеру: створення візитної картки-запрошення до м. Олександрія), 6 клас, учителька історії Горбань Катерина Анастасіївна;

– урок географії за темою «Види суходолу. Річкова система, річковий басейн» (практичне завдання: визначення частин річки), учителька географії Коломієць Галина Олександрівна;

– презентація випереджальних завдань дослідницького характеру на уроці зарубіжної літератури за темою: «Антигуманна сутність війни та її руйнівні наслідки для цивілізації та людської душі в оповіданні Генріха Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…», 11 клас, учителька зарубіжної літератури Сас Тетяна Анатоліївна;

– урок німецької мови за темою «Наша Батьківщина» (створення міні-проєктів), 9 клас, учителька німецької мови Бондаренко Майя Костянтинівна;

Кілійський заклад загальної середньої освіти № 1 Кілійської міської ради:

– урок географії в 7-А класі за темою «Природні зони Євразії: Арктичні пустелі. Тундра й лісотундра. Ліси помірного поясу. Лісостеп й степ» з впровадженням елементів STEM – освіти, на якому паралельно поєднувались такі навчальні предмети: географія, інформатика, біологія та екологія, учителька географії Бажак Ольга Степанівна;

– урок географії в 6-Б класі за темою «Води суходолу. Озера» з впровадженням елементів STEM – освіти, на якому  паралельно поєднувались такі навчальні предмети:  географія, інформатика та екологія, учитель географії Бажак Ольга Степанівна;

– урок географії в 9-А класі за темою «Машинобудування світу» з впровадженням елементів STEM – освіти, на якому  паралельно поєднувались такі навчальні предмети: інформатика, географія та всесвітня історія, учитель географії Бажак Ольга Степанівна;

– урок української мови та літератури в 9-А класі за темою «Тарас Шевченко. Неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн у поемі Кавказ» з впровадженням елементів STEM – освіти, на якому паралельно поєднувались такі навчальні предмети: інформатика, історія України, мистецтво, географія та математика, учителька української мови та літератури Терзі Тетяна Анатоліївна;

Дмитрівський заклад загальної середньої освіти Кілійської міської ради:

– урок української літератури в 5-Б класі за темою «Проєкт-презентація-дослідження. Історичні замки в творі Зірки Мензатюк «Таємниці козацької шаблі», учителька української мови та літератури Бессараб Оксана Дмитрівна (елементи STEM-освіти: проведення дослідницької діяльності, використання ІКТ, парні та групові форми роботи, використання міжпредметних зв’язків тощо);

Шевченківський заклад загальної середньої освіти № 1 Кілійської міської ради:

– STEM-проєкт «Задивляюсь у твої зіниці …», українська література, 11 клас, учителька української мови та літератури Голубенко Вікторія Миколаївна;

– STEM-проєкт «Буктрейлер «Поезія Сергія Жадана звучить у всьому світі»»,  українська література, 10 клас, учителька української мови та літератури  Галанова Жанна Валентинівна;

– STEM-проєкт «Діалоги про війну», історія, 5, 6 класи, учителька історії Каракуліна Алла Василівна;

– STEM-проєкт «Прогноз погоди», англійська мова, 5-Б клас, учителька англійської мови Богданенко Ольга Василівна;

– STEM-проєкт «Використання ІКТ на уроці історії України», історія України,   8 клас, учителька історії Чернявська Неля Миколаївна;

Опорний заклад освіти Шевченківський заклад загальної середньої освіти № 2:

під час дистанційного навчання було проведено:

– урок фізики в 10 класі  за темою «Фізика і борщ» з провадженням елементів STEM – освіти, на якому  паралельно поєднувались такі навчальні предмети: інформатика, історія, краєзнавство, математика, хімія, біологія та технологія приготування їжі;

– урок математики в 2-Б класі за темою «Складання за схемою добутків з першим множником 6» з впровадженням елементів STEM-освіти: використання LEGO;

– інтегрований урок в 4 класі за темою «Водойми України» з елементами STEM-технології (об`єднання природничої та математичної освітніх галузей);

– урок позакласного читання в 3 класі за темою «Тарас Шевченко жити буде, поки на землі житимуть люди» (робота з кросвордом).

Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного  розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради  (директорка Ганна Єгорова) складають подяку вчителям закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради за ефективність проведення І тижня (з 04 квітня по 08 квітня 2022 року) територіального Місячника STEM-освіти, професіоналізм, творчість і креативність.

      Фото- та відеоматеріали І тижня територіального Місячника STEM-освіти в закладах загальної середньої освіти  Кілійської міської ради можна знайти за посиланнями:

https://drive.google.com/drive/folders/1Gc2fXzf_B__NsWMbg803so_8DtX1ejUK?usp=sharing

https://youtu.be/ykM3MV2Mna8

https://youtu.be/VBYv76C0nw0

https://youtu.be/7nHtzuSlkV0

https://youtu.be/ZNEWJdjwVL0

https://youtu.be/EnZz4XSG-h0

https://youtu.be/JGM2rZ3Mw0k