Розповсюджуємо перспективний педагогічний досвід

    Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради 07.12.2021 року відбулося  онлайн-заняття в територіальній школі перспективного педагогічного досвіду  вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради за темою «Формування математичної компетентності молодших школярів на основі діяльнісного підходу» (керівниця територіальної ШППД Урум Т.М., учителька початкових класів вищої кваліфікаційної категорії Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 Кілійської міської ради).

     Засідання територіальної ШППД вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти відбулося з використанням дистанційних технологій у режимі онлайн на платформі ZOOM.

    У засіданні взяли участь 58 педагогічних працівників (заступники директорів з навчально-виховної роботи, учителі початкових класів) із 12 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради.

     Заступниця директора з навчально – виховної роботи Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 Семененко О.В., модератор методичного заходу, ознайомила з планом заходу.

   Учителька початкових класів Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3, керівниця територіальної ШППД Урум Тетяна Миколаївна у своєму виступі за темою засідання зазначила, що завдання сучасної школи полягає в тому, щоб навчити учня вчитися, змінювати себе, сформувати цінність і здатність до саморозвитку, самовдосконалення, самовиховання. До переліку підходів, що відображають сучасні тенденції розвитку освіти, включений діяльнісний підхід. Діяльнісний підхід – це метод навчання, при якому дитина не отримує знання у готовому вигляді, а здобуває їх самостійно в процесі особистої навчально-пізнавальної діяльності. Результат використання діяльнісного методу полягає в тому, що діти легше і активніше включаються у діяльність на уроках, розуміють необхідність тих знань, які вони отримують. Головною дійовою особою є учень. Роль учителя – це роль фасилітатора і модератора. Слід навчити учнів знаходити інформацію і критично її опрацьовувати, застосовувати знання на практиці у життєвих ситуаціях, практикувати математику не заради самої математики, а для життя.

Урум Т. М. розповіла і продемонструвала методи роботи, які вона використовує під час навчання учнів 3 класу.

Тетяна Миколаївна також презентувала досвід роботи своїх колег – вчителів початкових класів Нової української школи закладу за темою «Формування математичної компетентності молодших школярів на основі діяльнісного підходу», обґрунтувала теоретичні аспекти  щодо розвитку компетентностей учнів початкових класів у математичній галузі.

     Учителька наголосила, що метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості, а формування математичної компетентності учнів початкових класів є особливо актуальним у сучасному просторі.

    Урум Тетяна Миколаївна зазначила, що математична компетентність розглядається як здатність учня аналізувати інтегрувати й застосовувати в конкретній життєвій або навчальній проблемній ситуації набуті знання, уміння, навички, способи діяльності.

     У практичній частині методичного заходу вчителі початкових класів  Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 представили  свої напрацювання з вищезазначеної проблеми (відеозаписи фрагментів уроків математики):

Швець А. М., учителька початкових класів ІІ кваліфікаційної категорії, зазначила що пріоритетне завдання вчителя на уроках математики – активізація мисленнєвої діяльності учнів, поділилася практичними напрацюваннями;

Томуз І. Б., учителька початкових класів ІІ кваліфікаційної категорії, показала відеопрезентацію фрагментів уроку математики в 2 класі з використанням діяльнісного підходу;

Карастойка М. В., учителька початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «старший учитель», поділилася досвідом роботи  щодо організації навчання дитини з особливими освітніми потребами (відповідно до змістової лінії «Вимірювання величин», опираючись на досвід та навички, ця дитина вчиться конструювати величини за допомогою вимірювальних приладів).

    Учасники  територіальної  ШППД  обговорили актуальні проблеми щодо формування математичної компетентності учнів початкових класів, поділились власними напрацюваннями та враженнями від майстерно проведеного заходу.

           Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради ( Мергут С.І.), Комунальна установа «Центр професійного  розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради  ( Єгорова Г.К.) складають подяку:

– керівництву Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3  Кілійської міської ради (директор  Нерушіян Я.Д., заступниця директора з навчально-виховної роботи Семененко О.В.) за сприяння проведенню засідання територіальної ШППД вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради;

– учительці початкових класів Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 Кілійської міської ради, керівниці територіальної ШППД вчителів початкових класів Урум Т.М. за ефективне онлайн-заняття в територіальній ШППД вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, професіоналізм, творчість;

– учителькам початкових класів Кілійського закладу загальної середньої освіти №3  Кілійської  міської ради  Карастойці М.В., Томуз І.Б. Швець А.М. за забезпечення  науково-методичної та практичної спрямованості заняття в територіальній ШППД, фаховість і креативність.

          Матеріали засідання територіальної ШППД  вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради  можна переглянути за посиланням:

https://drive.google.com/drive/folders/1i2hH-5T76eR4MQEjRr7x9h_gpocnB66Y