Розповсюджуємо досвід роботи вчителів української та зарубіжної літератур

          Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради 16 грудня 2021 року на базі Опорного закладу освіти Шевченківський заклад загальної середньої освіти  № 2 Кілійської міської ради (директорка Слободенюк Л.В.) проведено територіальний майстер-клас (онлайн) для  вчителів української та зарубіжної літератур закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради за темою «Сучасні прийоми візуалізації навчального матеріалу як засіб підвищення якості освіти на бінарних уроках».

Територіальний майстер-клас для вчителів української та зарубіжної літератур проходив в онлайн режимі на платформі ZOOM.

У методичному заході взяли участь учителі української та зарубіжної літератур9закладів загальної середньої освіти  Кілійської міської ради, консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Горбан Д.Я.

Своїм значущим перспективним педагогічним досвідом щодо сучасних прийомів візуалізації навчального матеріалу як засобу підвищення якості освіти на бінарних уроках з української та зарубіжної літератур поділилися вчителі Опорного закладу освіти Шевченківський заклад загальної середньої освіти №2:

  • Кутас Тамара Олександрівна, учителька української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист», з 32-річним стажем педагогічної роботи;
  • Руденко Галина Іванівна, учителька зарубіжної літератури вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель», з 33-річним стажем педагогічної роботи.

У своїх виступах вчительки зазначили, що сучасна освіта характеризується системними змінами в структурі та змісті, постійним оновленням, пошуком нових методів, прийомів, які сприяють кращому засвоєнню знань, що однією з провідних тенденцій розвитку сучасної освіти є інтеграція її змісту,розповіли про сучасні педагогічні технології, завдання інтегрування, інтегрований урок, бінарний урок,  різницю між інтегрованим і бінарним уроками, мету та план підготовки до бінарного уроку, звернули увагу на педагогічні можливості, переваги і труднощі підготовки та проведення бінарного уроку.

Педагогині поділилися досвідом використання на уроках української та зарубіжної літератур сучасних прийомів візуалізації (хмара слів, лепбук, інтелект-карта, інтерактивні книги та підручники, інтернет-меми, інтерактивні стрічки часу, буктрейлер, скрайбінг, розмальовки, метод «кроссенс», мультимедія – наочність, QR-коди) з використанням різноманітних платформ.

   Учасникам майстер-класу були надані переліки деяких творів світової та української літературдля здійснення компаративного аналізу і перелік використання «вічних» тем на уроках зарубіжної та української  літератур.

Тамара Олександрівна представила колегам свої наробки з проведення бінарних та інтегрованих уроків: позакласний захід з української літератури – літературно-музична композиція «Любові всевишній присвячується», бінарний урок з української літератури та історії в 7 класі «Змалювання героїчної боротьби русичів – українців проти монголо-татарських загарбників у повісті І.Я.Франка «Захар Беркут», інтегрований урок – захист проєкту «Художня культура України ХІХ століття в різних видах мистецтва», інтегрований урок «Т.Г. Шевченко в музичному мистецтві».

       Галина Іванівна продемонструвала бінарні уроки зі зарубіжної та української літератур:

у 10 класі «Проблеми згубної влади грошей у житті людини у творах О.де Бальзака  «Гобсек» та «Хазяїн» Карпенка – Карого»;

у 7 класі «Життєві випробування головних героїв балад Т.Г.Шевченка «Тополя» та Ф.Шиллера «Рукавичка».

До уваги учасників майстер-класу було представлено бінарний урок з української мови та зарубіжної літературу 7 класі «Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних у творах Григіра Тютюнника «Климко» та Василя Бикова «Альпійська балада», у якому вчительки розкрили і показали майже всі сучасні прийоми візуалізації.

       На початку майстер-класу вчительки звернулися до колег з проханням обрати смайлик, який відповідає  настрою та наприкінці заходу всі знову обирали смайлик та аналізували чи змінився їх настрій.

І звичайно, настрій не міг не покращитися від майстерно проведеного територіального майстер-класу.

Учасники  територіального  майстер – класу поділились враженнями від  професійно проведеного майстер-класу, змістовного формату, ретельно підібраного матеріалу та досвіду роботи педагогинь з проведення бінарних та інтегрованих  уроків.

      Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Мергут С.І.), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради  (директорка Єгорова Г.К.) складають подяку:

– керівництву Опорного закладу освіти Шевченківський заклад загальної середньої освіти №2 Кілійської міської ради (директорка  Слободенюк Л.В.) за сприяння проведенню територіального майстер-класу для вчителів української та зарубіжної літератури закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради;

– учителькам Опорного закладу освіти Шевченківський заклад загальної середньо освіти №2 Кілійської міської ради Кутас Т.О.(учительці української мови та літератури) та Руденко Г.І. (учительці зарубіжної літератури)за проведення на високому професійному рівні територіального майстер-класу та забезпечення його науково – методичної та практичної спрямованості, професіоналізм, творчість і креативність.