Готуємося до впровадження реформи НУШ у 5 класі (на рівні базової середньої освіти)

Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради 27січня 2022 року на базі Кілійського закладу загальної середньої освіти №3Кілійської міської ради (директор Нерушіян Ярослав Дмитрович) проведено І засідання територіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів української мови та літератури з проблеми  «Впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти. Викладання української мови та літератури в НУШ на засадах єдності цінностей, змісту і форм»  (керівниця територіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів української мови та літератури Бурцева Тетяна Іванівна, учителька української мови та літератури  Кілійського закладу загальної середньої освіти №3), у якому взяли участь 17учителів української мови та літератури   закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради,консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Горбан Дайна.

    Засідання у територіальній школі перспективного педагогічного досвіду вчителів української мови та літератури проходило в онлайн режимі на платформі ZOOM.

Методичний захід розпочала консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради, яка зазначила, що з 1 вересня 2022 року вчителі 5-х класів приймають естафету впровадження реформи НУШ і на педагогів чекають суттєві зміни в освітньому процесі, опанування нових підходів до навчання та ще безліч інновацій. Їм першим доведеться працювати за новим Державним стандартом базової середньої освіти та Типовою освітньою програмою для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти. До того ж типовий навчальний план стає варіативним – учителі самі обиратимуть предмети та інтегровані курси з урахуванням побажань учнів. Самі ж педагоги отримують повну академічну свободу.

          Тетяна Іванівна Бурцева, учителька  української мови та літератури   Кілійського закладу загальної середньої освіти №3, сконцентрували увагу учасників засідання на модернізації вітчизняної освіти,впровадженні нового Державного стандарту базової середньої освіти,  викладанні української мови та літератури в НУШ на засадах єдності цінностей, змісту і форм.

Учителька у своєму виступі зазначила, що метою нової української школи є різнобічний розвиток особистості, яка прагне до самовдосконалення та навчання впродовж життя. Тож учні мають опанувати  10 наскрізних вмінь та ключових компетентностей, одна з яких вільне володіння державною мовою.

Тетяна Іванівна розповіла промету мовно-літературної освітньої галузі, два цикли здобуття базової середньої освіти (адаптаційний цикл – 5-6 класи та цикл базового предметного навчання – 7-9 класи), модельні навчальні програми та можливості їх компонування, вибір галузевих предметів і міжгалузевих інтегрованих курсів, зокрема «Інтегрований мовно-літературний курс» (українська мова, українська та зарубіжні літератури), який зробив би вивчення літератури цікавішим і об’ємнішим.

      Тетяна Іванівна звернула увагу на особливості оцінювання учнів 5-х класів, методичний аспект та принципи формувального оцінювання учнів.

Виступ учительки супроводжувався презентацією.

Антоніна Анатоліївна Каплун, учителька української мови та літератури Кілійського закладу загальної середньої освіти №3, представила  учасникам засідання презентацію «Розвиток інформаційно-комунікативної компетентності педагога – словесника НУШ – виклики цифрової трансформації освіти».

Учителька  поділилася досвідом роботи щодо використання платформ: «Всеукраїнська школа онлайн» (відеоуроки, конспекти уроків, завдання, додаткові завдання, тести), «Мова – ДНК нації» (цікаві вправи, блоги, диктанти), Kahoot (створення вікторин, тестів, навчальних ігор), універсальної онлайн – дошки (онлайн – стіни) Padlet та курсу «Українська література в іменах» (короткі відеоролики, погляди журналістів, літературознавців, літературних критиків тощо.

Антоніна Анатоліївна зазначила, що дані матеріали можна використовувати як при організації дистанційного навчання так і при проведені звичайних уроків.

Анна Миколаївна Райлян, учителька української мови та літератури Фурманівського закладу загальної середньої освіти, поділилася досвідом роботи щодо впровадження інтерактивних методів на уроках української мови та літератури. У своєму виступі зазначила, що в сучасних реаліях учителі не можуть не застосовувати найновітніші інформаційні технології.

       Вона підготувала презентацію на допомогу вчителям української мови та літератури «Впровадження інтерактивних методів на уроках української мови та літератури»,у якій детально представила результати інтерактивної моделі навчання, різноманітні платформи та програми для створення інтерактивних вправ та ігор, а саме:

  • Wordwall (для створення власних навчальних ресурсів, вікторин, словесних ігор, лабірінтів тощо);
  • Drawchat (інтерактивна онлайн дошка – сервіс з відеоконференцією та інтерактивною дошкою);
  • Lenoit(інтерактивна дошка для роботи з нотатками, стікерами, фото, відео, файлами, організованими в один віртуальний стіл);
  • LearningApps.org (готові вправи, ігри, тести тощо);
  • OnlineTestPad (універсальний конструктор, за допомогою якого можна створити цілу палітру цифрових навчальних завдань, тестів, кросвордів, ігор тощо);
  • Інтерактивне навчання (видавництво «Ранок»)- платформа для прослуховування аудіотекстівта виконання різноманітних вправ в ігровій формі).

Учителі української мови та літератури  закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради  висловили вдячність доповідачам засідання, поділились  власними спостереженнями та  власними творчими напрацюваннями з даного питання.

 Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Мергут Сергій), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради  (директорка Єгорова Ганна) складають подяку:

– за сприяння проведенню заняття в територіальній школі перспективного педагогічного досвіду вчителів української мови та літератури закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради керівництву (директор Нерушіян Ярослав Дмитрович) Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 Кілійської міської ради;

– за ефективність проведення заняття в територіальній школі перспективного педагогічного досвіду вчителів української мови та літератури закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, професіоналізм і творчість учителькам української мови та літератури Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 Кілійської міської ради Бурцевій Тетяні Іванівні(керівниці територіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів української мови та літератури), Каплун Антоніні Анатоліївні та учительці Фурманівського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради Райлян Анні Миколаївні.

Матеріали заняття в територіальній школі перспективного педагогічного досвіду вчителів української мови та літератури з проблеми «Впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти. Викладання української мови та літератури в НУШ на засадах єдності цінностей, змісту і форм»  можна знайти за посиланнями:

https://drive.google.com/drive/folders/1lPLdi1BEM_LI582TdYKQXO94E8cK6k41?usp=sharing