Формування компетентностей та розвиток компетенцій учителя математики

                                                         Ми позбавляємо майбутнього,

                                                                        якщо продовжуємо вчити сьогодні так,

                                                                           як вчили цьому вчора

Джон Дьюї

Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради  22  жовтня 2021 року на базі Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти №4Кілійської міської ради (директор Іваненко В.І.) відбулося заняття втериторіальній школі перспективного педагогічного досвіду вчителів математики закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради за проблемою «Формування компетентностей  та розвиток компетенцій учителя математики»(керівниця – Гліба М.А., учителька математики Опорного закладу освіти Кілійськийзаклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради)

       Заняттяу територіальнійшколі перспективного педагогічного досвіду вчителів математикивідбулося в онлайн режимі на платформі ZOOM.

У занятті взяли участь учителі математики 12 закладів загальної середньої освіти  Кілійської міської ради, консультантка Комунальної установи «Центр професійногорозвитку педагогічних працівників» Кілійської міської радиГорбан Д.Я.

Керівницятериторіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів математикиМайя Андріївна Гліба,  учителька математики вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «старший учитель», Опорного закладу освітиКілійський заклад загальної середньої освіти №4Кілійської міської ради, у своєму виступірозповіла про STEM-освіту, яка готує учнів до успішного працевлаштування, освіти після школи, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять, надала роз’яснення вживання акроніму STEM (S – science, T – technology – Е-engineering – М-mathematics) для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін. Учителька навела приклади використанняSTEM – освіти, як в Україні так і за кордоном, а також продемонструвала свої розробки уроків з елементами STEM-технології та зупинилася на використанні цих уроків при дистанційному та змішаному навчанні.

Гліба М.А. акцентувала увагу колег на створенні презентації  як сучасного способу навчання та використанні платформи «Всеосвіта» для створення  вебквестів.

       Учасникам заняття були надані найкращі, нестандартні моделі уроків STEM – навчання з математики в Україні.

Шаргородська Лідія Миколаївна, учителька математики вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «старший учитель»,Трудівського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради,  поділилися із учасниками досвідом своєї роботи щодо розв’язування простих і складених задач при викладанні математики, зупинилася на розробках схем для задач та на взаємозв’язку з учителями початкової школи щодо розвитку математичних навичок (компетенцій) у молодших школярів.

Буркан Олександр Анатолійович, учитель математики І кваліфікаційної категорії Фурманівського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради, розповів педагогам про свою конкурсну роботу за темою «Дотична до кола. ЇЇ властивості. Розв’язування задач.» (геометрія, 7-й клас), яка зайняла ІІ місце в територіальному заочному конкурсі «Мій кращий конспект уроку (заняття)» серед педагогічних працівників закладів  освіти Кілійської міської ради в 2020/2021 навчальному році».

Доповідачі заняття втериторіальній  школі перспективного педагогічного досвіду підготували матеріали та презентації для вчителів математики.

Досвідчені педагоги – учасники заняття втериторіальнійшколі перспективного педагогічного досвіду вчителів математики -обговорили проблеми організації дистанційного та змішаного навчання, впровадження STEM – освіти, поділились власними напрацюваннями з даної проблеми та враженнями від майстерно проведеного онлайн – заняття.

Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Мергут С.І.), Комунальна установа «Центр професійного  розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради  (директорка Єгорова Г.К.) складають подякуза ефективність проведення  заняттятериторіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів математики закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, професіоналізм і творчість:

  • Глібі М.А., учительці математики Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4Кілійської міської ради, керівницітериторіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів математики закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради;
  • Шаргородській Л.М., учительці математикиТрудівського закладу загальної середньої освітиКілійської міської ради;
  • Буркану О.А., учителю математики Фурманівського закладу загальної середньої освітиКілійської міської ради.

Матеріали засідання територіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів математики закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради можна знайти за посиланнями: https://drive.google.com/drive/folders/1eBjEFS2ceQwA8tLwuu_H5RdfzpVz7yoH?usp=sharing