Гра «Парасолька»
Ця гра може бути використана як на масових заходах, так і під час звичайних прогулянок надворі. У неї можуть грати діти різного віку. Щоб почати гру, слід узяти велику парасольку, розкрити її та пояснити дітям, що коли на вулиці сонячно, можна гуляти, бігати, веселитися, а коли починається дощик, треба швидко йти під парасольку. Діти грають, потім вихователь несподівано говорить: «Дощик почався!». Діти повинні швидко сховатися під парасольку; хто не встигає, вибуває з гри. Після слів «Дощик закінчився!» діти знову грають до нового туру. Переможцем стає той, хто останнім залишиться під парасолькою, коли всі інші гравці вибули. Цю забаву можна супроводжувати музикою.
Упіймай горобчика!
Ця весела й рухлива гра вчить дітей кооперуватися й співпрацювати, а також проявляти спритність і винахідливість. Вона чудово підходить для проведення на свіжому повітрі під час прогулянок у дитячому саду. Тут є два головні герої – горобець і кішка. Діти створюють коло, усередині якого ховається горобець. Кішка знаходиться за колом, її завдання – упіймати горобця, а завдання дітей у колі – не пустити кішку. Коли горобець спійманий, можна змінити головних героїв. Ця гра відмінно ілюструє принцип взаємодопомоги й учить дітей успішно взаємодіяти.
Гра «Калюжі»
Для цієї гри Вам знадобляться аркуші паперу різного розміру, з якого слід вирізати умовні калюжі. Сенс гри в тому, що діти намагаються по черзі перестрибнути через калюжі. Спочатку треба запропонувати їм перестрибнути через невеликі калюжі, потім – усе більшого розміру. Якщо дозволяють розміри приміщення, діти, стоячи в ряду, можуть одночасно стрибати через калюжі й відразу порівнювати свій результат. Перемагає той учасник, який перестрибне через найбільшу калюжу. Ця нескладна гра корисна не лише для фізичного тренування, але й для розвитку волі до перемоги у дитини.
Гра «Шукаємо підсніжник»
Ця гра відмінно розвиває спостережливість. Вона полягає в тому, що в кімнаті ховають підсніжник (це може бути вирізана з паперу квітка), який учасник, що на якийсь час вийшов з кімнати, повинен знайти. Хто знаходить квітку, визначає наступного шукача, і гра триває. Перед цією забавою можна розповісти дітям про перші весняні квітки, про сенс назви «підсніжник», а також про інші рослини, що тішать око ранньої весни.
Бруньки, листочки, квіточки
За допомогою цієї гри чудово розвивається спостережливість та уважність, її можна супроводжувати музикою. Дорослий пояснює дітям, що коли він говорить слово «бруньки», дітки показують кулачки, на слово «листочки» вони повинні показати долоньки зі стиснутими пальчиками, а коли вимовляється слово «квіточки» – розчепірити пальці. Під час гри слова дорослого повинні супроводжуватися діями, іноді – спеціально неправильними, щоб заплутати малюків. Гравці, що помиляються, поступово вибувають, а виграє той, хто виконує усі дії правильно.
Горобчику, цвірінькай!
Ця незвичайна забава розвиває слухові навички. Головний гравець повинен стояти або сидіти спиною до інших учасників, до нього підходить інший довільний гравець і кладе йому руки на плечі. Дитина, що стоїть спиною, говорить: «Горобчику, цвірінькай!», – після чого учасник, що підійшов ззаду, цвірінькає. Головний гравець повинен вгадати, хто це. Ця гра прекрасно підійде для занять у приміщенні, де немає можливості вільно бігати й пустувати.