Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (за координації консультантки Барладян Олени) 11 квітня 2024 року відбулося онлайн – засідання територіальної творчої групи вчителів хімії та біології закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради на тему «Упровадження STEM–освіти на уроках біології і хімії» (керівниця територіальної творчої групи вчителів хімії та біології Слободенюк Тетяна Сергіївна, учителька хімії та біології Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради).
STEM-освіта – це спеціалізований освітній напрямок, головний акцент у якому зроблено на вивченні точних та природничих наук, із додаванням потужного інноваційного та технологічного компонентів.
STEM-освіта є невіддільною частиною концепції Нової української школи (НУШ), адже націлена не лише на здобуття знань, а й на розвиток компетентностей здобувачів освіти.
Серед компетентностей НУШ, що перетинаються із цілями STEM:
– розвиток логічного та математичного мислення;
– розуміння природи та технологій із позиції точних наук;
– освіченість в інформаційно-комунікаційних технологіях, уміння їх використовувати;
– здатність креативно мислити та виражати творчі здібності.
Однією з засадничих задач STEM-освіти є навчити здобувачів освіти системного мислення, поєднуючи різні науки та погляди на реальність, STEM-освіта вчить дітей жити у світі, що стрімко розвивається; легко і швидко адаптуватись до новітніх технологій і трендів.
У територіальному методичному заході взяли участь 15 учителів біології та хімії 12 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради.
Керівниця територіальної творчої групи, модератор засідання, Тетяна Сергіївна прокоментувала розшифровку абревіатури STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), зазначила, що STEM – це насамперед маркер актуалізації усіх альтернативних підходів та ідей в області педагогіки і сучасної освіти.
Педагогиня також розповіла, як інтегрувати навчальні предмети, а саме: біологію з інформатикою, мистецтвом, інформаційними технологіями, технологіями тощо, рекомендувала колегам додавати більше практичних STEM – проєктів, у завдання включати дії з розв’язання проблем у реальному світі, дозволяти учням запитувати, дивуватися, досліджувати та експериментувати, саме за допомогою таких методів здійснюються нові відкриття та виноходи; поділилася посиланням на сайти, платформи, портали, де можна знаходити ідеї для STEM – уроків, а також презентувала використання додатку TEAMLABBODY.inc на уроках біології та хімії.
Своїми набутками щодо застосування STEM – технології, STEM – методик на уроках поділилися:
– Базелінська Майя Анатоліївна, учителька біології та хімії Шевченківського закладу загальної середньої освіти № 1, урок біології в 8 класі на тему «Дихання»;
– Мостовенко Ольга Миколаївна, учителька біології та хімії Дмитрівського закладу загальної середньої освіти, інтегрований курс «Пізнаємо природу», 5 клас: урок на тему «Організми та їх властивості. Висівання і пророщування гороху. Процес живлення та дихання рослин».
Упровадити методи STEM-освіти в освітній процес неважко, потрібна лише мотивація педагога, творчий підхід до пояснення навчального матеріалу та вміння пояснювати здобувачам освіти зв’язки між навчальними предметами у вивченні конкретних процесів.
Учасниці територіального конкурсу «Мій кращий конспект уроку/заняття в 2023/2024 навчальному році» презентували використання неординарних підходів у навчанні:
– Павлова Надія Олександрівна, учителька хімії Кілійського закладу загальної середньої освіти № 1, урок хімії в 11 класі на тему «Якісні реакції на деякі йони»;
– Шульга Анна Іванівна, учителька географії Лісківського закладу загальної середньої освіти, інтегрований курс «Пізнаємо природу», 6 клас: урок на тему «Як складати ланцюги живлення. Практична робота №4».
Учителі біології Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Лавник Віра Іванівна, Слободенюк Тетяна Сергіївна поділилися досвідом проведення тижня біології в закладі, де інтегрувалися навчальні предмети (біологія, географія, хімія, англійська мова, фізика, історія), що відіграло провідну роль у пізнавальній діяльності здобувачів освіти.
Учасники засідання територіальної творчої групи вчителів хімії та біології поділились враженнями від професійно проведеного методичного заходу, доцільного формату, ретельно підібраного змістовного матеріалу та майстерності педагогинь з впровадження інтегрованого навчання, STEM – освіти.
Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Ганна Єгорова) складають подяку:
– за сприяння проведенню засідання територіальної творчої групи вчителів хімії та біології закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради керівництву:
– Дмитрівського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради (директорка Маркова Лілія Олександрівна);
– Кілійського закладу загальної середньої освіти № 1 Кілійської міської ради (директор Татару Владислав Андрійович);
– Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради (директорка Лупонос Ганна Миколаївна);
– Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради (директорка Іваненко Валентина Іванівна);
– Шевченківського закладу загальної середньої освіти № 1 Кілійської міської ради (директорка Голубенко Вікторія Миколаївна);
– за організаційні заходи щодо проведення на високому професійному рівні засідання територіальної творчої групи вчителів хімії та біології закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради учительці хімії та біології Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради Слободенюк Тетяні Сергіївні (керівниці територіальної творчої групи);
– за науково-методичну і практичну спрямованість виступів на тему засідання територіальної творчої групи, професіоналізм, творчість, креативність учителькам – промовицям на територіальному методичному заході.