Найважливішим досягненням Міністерства освіти і науки в 2020 році стало напрацювання алгоритму роботи на період дистанційного навчання.
Про це сказав міністр освіти Сергій Шкарлет, презентуючи напрацювання 2020 року, що стали підґрунтям для визначення стратегічних цілей на 2021 рік.
За його словами, спільними зусиллями батьків, вчителів, здобувачів освіти та громад вдалося впоратися з викликами, спричиненими COVID-19.
«Це дало поштовх на шляху до діджиталізації освіти в Україні. Спільно з партнерами продовжуємо роботу, навчаємо вчителів і створюємо нові уроки, платформи, забезпечуємо покриття Інтернетом і знаходимо кошти на технічні можливості», – зазначив Шкарлет.
Також важливим здобутком Міністерстві освіти у відомстві називають затвердження Державного стандарту базової середньої освіти, на основі якого розроблено Типову освітню програму та розпочато розроблення модельних навчальних програм.
Окрім того, у Міністерстві освіти зазначають, що для розвитку в учнів логічного і математичного мислення, наукового розуміння природи і сучасних технологій Кабінетом Міністрів було схвалено Концепцію розвитку STEM-освіти, реалізація якої передбачена до 2027 року.
«У 2020 році також активно розпочато впровадження реформи шкільного харчування під патронатом Першої Леді України. Зокрема, було виділено 400 млн грн з державного бюджету та майже 100 млн грн з місцевих бюджетів на ремонт харчоблоків та їдалень закладів освіти і придбання для них сучасного технологічного обладнання й устаткування. Станом на сьогодні у 1809-ти закладах загальної середньої освіти, в яких навчається понад мільйон учнів, створено належні умови для організації якісного харчування», – повідомляють у Міносвіти.
У межах реформи децентралізації та відповідно до законів «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту» важливим напрямом є формування в освітній мережі опорних закладів освіти, яких наразі 1033, та їхніх 1540 філій. В опорних закладах та їх філіях навчаються понад 470 тисяч здобувачів освіти.
«Для розвитку сфери професійної освіти розпочато її реформування та модернізацію. Так, рішенням колегії МОН схвалено Стратегію розвитку професійно-технічної освіти до 2023 року. Ідеї, закладені в Стратегії, деталізують завдання Концепції реформи «Сучасна професійно-технічна освіта» на період до 2027 року», – йдеться у повідомленні МОН.
Ще одним досягненням у Міністерстві освіти назвали розширення доступу вступників з тимчасово окупованих територій до українських закладів вищої освіти.
«2020 року вперше за квотою-2 мали право вступати не лише діти з тимчасово окупованого Криму та Севастополя, а і діти з тимчасово окупованої частини Донбасу та лінії зіткнення. У зв’язку зі збільшенням кількості освітніх центрів збільшено обсяг квоти-2 до 12 755 місць, що майже у 5 разів більше, ніж у 2019 році», – підкреслили в Міністерстві освіти і науки.