Здавалося б, усі завдання та розв’язки є в інтернеті, учні можуть легко їх списати. Вчителям залишається лише креативити та вигадувати щось нове, щоб діти працювали самостійно. Ми вирішили трішки полегшити вам життя та зібрали 15 крутих креативних завдань для різних предметів.
Математика
Математичні рецепти
Роздайте дітям кулінарні рецепти та попросіть перерахувати об’єм інгредієнтів, виконавши ваші умови. Наприклад, є рецепт печива, з якого в результаті виходить 12 шт. Учням потрібно переписати його так, щоб печива вийшло 9 штук або 129 штук!
Це чудовий варіант закріплення теми відношення і пропорція. Ви можете змінювати умову завдань, щоб кінцевий результат був у грамах, наприклад. Або робити обернені задачі: щоб за інгредієнтами учні рахували, який буде вихід страви.
Найкраща покупка
Запропонуйте учням два варіанти покупки, з яких вони мають вибрати більш вигідну. Наприклад, 760 г цукерок за 117 грн чи 1,25 кг за 174 грн.
Ви можете ускладнювати завдання, вводячи з однієї сторони 2 товари. Або запропонувати різну валюту з двох сторін, вказавши єдиний курс.
Картини Френка Стелли
Запропонуйте дітям розглянути картини американського живописця та проаналізувати їх з точки зору геометрії. Оскільки на його творах зображено безліч фігур, учні можуть визначити деякі математичні показники: кути, радіус, площу.
А потім за допомогою транспортира, лінійки та циркуля спробувати намалювати власні зображення у такому ж стилі.
Історія
Проведення екскурсії
Учні можуть спробувати себе у ролі екскурсовода. Запропонуйте їм вибрати локацію та провести на ній екскурсію для класу, розповідаючи про важливу архітектуру та історичні події, що відбувалися там. Для віртуальної екскурсії можна використовувати карти Google Earth. Або учні продемонструють зображення вибраного місця.
Блог історичної особи
Вивчаючи певну історичну подію, діти можуть обрати конкретних діячів цього часу та створити блог від їхнього імені. Він може бути текстовий або відео. Дозвольте учням проявити креативність. Нехай вони не просто переповідають події, а й пофантазують щодо особистих хвилювань свого героя.
Історична карта
Визначте локації та часові межі й розподіліть їх поміж групами учнів. Запропонуйте дітям створити карти, описуючи історичні події, що там відбувались. Нехай діти створять власний колаж, використовуючи картинки та текст. Для цього вони можуть користуватися Collage Maker від Google або Canva.
Географія
Планування подорожі
Запропонуйте учням створити план їхньої подорожі до іншої країни чи конкретної локації. Нехай діти самі визначать точку старту та фінішу, прокладуть маршрут за допомогою карти, зазначать місця зупинки. Також учні можуть спланувати, який одяг їм знадобиться, відповідно до клімату. Чи змінюватимуться часові пояси, яка їм буде потрібна валюта.
Діти можуть оформити свій план у таблицю чи презентацію. А для створення маршруту використовувати Google Maps.
Дослідження кліматичних умов
Об’єднайте учнів у групи та розподіліть між ними країни чи території. Запропонуйте дітям дослідити, як змінювався там клімат та що на це повпливало. Учні також можуть запропонувати власні рішення щодо покращення кліматичних умов.
Реклама туристичного напрямку
Запропонуйте учням вибрати країну та створити про неї рекламу для туристів. Діти можуть зробити відео компіляцію, створити презентацію, буклети. Допоможіть вихованцям визначити критерії, за якими вони будуть оцінювати країну як цікаву для туризму. А потім виділіть час для презентації учнівських робіт.
Українська мова
Шифрування
Діти знаходять відомі прислів’я, крилаті вислови, назви популярних фільмів та зашифровують їх за допомогою антонімів. Тоді зачитують їх, а однокласники намагаються відгадати оригінал.
Власний словник
Запропонуйте дітям створити тлумачні словники за специфічною лексикою певної групи людей. Наприклад, футбольних фанатів чи екоактивістів. Нехай учні дотримуються норм оформлення словників при створенні власних. А потім діти можуть перевірити, чи знають їхні однокласники ту лексику, яку вони вибрали.
Розбір соцмереж
Дописи відомих людей у соцмережах ви можете використовувати як зразки текстів для роботи на уроках. Наприклад, разом із дітьми виправляти у них помилки. Або знаходити діалекти, специфічну лексику чи крилаті вислови.
Також ці дописи можна використовувати для визначення частин мови, членів речення, створення схем до складних речень.
Українська та зарубіжна література
Інтерв’ю з героєм
Запропонуйте кільком учням класу перевтілитися у героїв твору, який ви вивчаєте. Всі інші учні будуть інтерв’юерами. Влаштуйте щось типу пресконференції, де учні зможуть поставити запитання конкретному герою.
Дозвольте дітям йти не лише чітко за сюжетом, але й роздумувати про особисті почуття героїв, покладаючись на їхні характеристики від автора.
Рецензія до книги
Кожен учень може уявити себе близьким другом автора, якому письменник першому надіслав свій твір. Діти мають написати лист-відповідь із критикою. Нехай учні висловлюють власні думки та враження, пишуть про те, що їм не подобається та дають поради письменнику. Усе це має бути сформульовано так, щоб відчувалась приязнь та близька дружба між героями.
Зміна сюжету
Об’єднайте дітей у групи та запропонуйте їм змінити сюжет прочитаного твору. Нехай вони вигадають нового персонажа та створять власну кінцівку за його участі. Діти можуть також написати діалог між наявним персонажем твору та новим. І розіграти його перед класом.
Джерело: офіційна сторінка громадської спілки “Освіторія”