На виконання наказу Відділу освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради «Про підготовку закладів та установ освіти Кілійської міської ради до початку 2024/2025 навчального року», відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради, за координації консультантки Олени Барладян, 06 вересня 2024 року, у режимі онлайн на платформі Zoom, було проведено територіальний методично – консультативний простір для вчителів навчального предмета «Захист України» закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради на тему «Особливості освітнього процесу та викладання навчального предмета «Захист України» у 2024/2025 навчальному році» (керівниця територіальної професійної спільноти вчителів навчального предмета «Захист України» – Руденко Галина Іванівна, учителька навчального предмета «Захист України» Опорного закладу освіти Шевченківський заклад загальної середньої освіти № 2 Кілійської міської ради).
У територіальному методичному заході взяли участь учителі предмета «Захист України» з 11 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради (15 осіб).
Російська збройна агресія проти України актуалізувала питання оновлення змісту навчального предмета «Захист України» та методики його викладання, зумовила розроблення нової модельної навчальної програми, спрямованої на формування національної та громадянської ідентичності, громадянської стійкості, оборонної свідомості здобувачів загальної середньої освіти, їхньої готовності до захисту незалежності й територіальної цілісності держави, конституційних засад державного ладу, національних інтересів та суспільно-державних (національних) цінностей України.
Чинна програма навчального предмета «Захист України», на жаль, зосереджена більше на теорії, ніж на практиці, а також не відповідає потребам і викликам сьогодення.
Уже з вересня передбачено викладання навчального предмета «Захист України» по-новому: модельна навчальна програма отримала гриф «Рекомендовано».
Програма спрямована як на формування патріотичної свідомості та системи цінностей, так і на розвиток практичних навичок для збереження життя. Її особливість — єдиний зміст для всіх учнів і учениць, незалежно від статі, що забезпечує рівні можливості в набутті важливих навичок.
Оновлення «Захисту України» здійснювалося комплексно: з урахуванням сучасних викликів та потреб у сфері національної безпеки, з огляду на досвід та рекомендації провідних експертів, громадських організацій та освітян.
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 01.07.2024 № 940 розпочато реалізацію інноваційного освітнього проекту на всеукраїнському рівні на тему «Теоретико-методичні засади викладання навчального предмета / інтегрованого курсу «Захист України» на базі Осередків викладання навчального предмета «Захист України» у серпні 2024 — серпні 2026 років.
Оновлений предмет «Захист України» — це, передусім, про початкову військову підготовку для учнів та учениць нашої країни. Його мета — пояснити дитині, що таке Сили безпеки та оборони, із чого вони складаються та як працюють. Що таке сучасна війна? Яку роль у ній відіграють дрони, зв’язок, медицина та евакуація поранених? Що таке after-action review (аналіз проведених дій), передбачений стандартами НАТО, та чим це відрізняється від радянського підходу, коли рішення спускають «по вертикалі»?
Про 9 основоположних змін у викладанні навчального предмета «Захист України» учителі предмета «Захист України» та керівники закладів освіти мають знати вже зараз.
Під час проведення методичного заходу Галина Іванівна в підготовленій змістовній презентації висвітлила наступні питання:
– нормативно – правове забезпечення; інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчального предмета «Захист України» у закладах загальної середньої освіти в 2024/2025 навчальному році;
– особливості організації освітнього процесу та викладання навчального предмета «Захист України» у 2024/2025 навчальному році (рекомендації НАПН України; КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради»);
– 9 основоположних змін у викладанні навчального предмета/інтегрованого курсу «Захист України»;
– підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які забезпечують викладання навчального предмета «Захист України», відповідно до Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України.
Працюємо на майбутнє! Разом до ПЕРЕМОГИ!