Розповсюджуємо перспективний педагогічний досвід використання елементів STEM-освіти на уроках математики в НУШ

     Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради 12.04.2022 року відбулося чергове онлайн-заняття в територіальній школі перспективного педагогічного досвіду  вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради за темою «Формування математичної компетентності молодших школярів на основі діяльнісного підходу. Використання елементів STEM-освіти на уроках математики в НУШ» (керівниця територіальної ШППД Тетяна Миколаївна Урум, учителька початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «старший учитель» Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 Кілійської міської ради).

      Формування математичної компетентності є одним із найбільш актуальних завдань сучасної школи, а також є необхідною складовою для реалізації учнів як успішних особистостей.

      З огляду на це НУШ однією з основних компетентностей виділяє математичну. Під математичною компетентністю розуміють здатність актуалізувати та застосовувати математичний досвід у практичних, навчальних і життєвих ситуаціях.

      Заняття  територіальної ШППД відбулося з використанням дистанційних технологій у режимі онлайн на платформі ZOOM.

    У методичному заході взяли участь 49 педагогічних працівників (заступники директорів з навчально-виховної роботи, учителі початкових класів) із 12 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради.

.  Тетяна Миколаївна Урум, учителька початкових класів Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3, керівниця територіальної ШППД,  у своєму виступі за темою заняття обґрунтувала теоретичні аспекти  використання елементів STEM-освіти в початкових класах на уроках математики, зазначила, що одним із актуальних напрямів інноваційного розвитку природничо-математичної освіти є STEM- орієнтований підхід до навчання, який ґрунтується на принципах інтегративності, системності, інтерактивності, практико-орієнтованості, адаптивності, технологічності, неформальності, а також наголосила, що завдання STEM-освіти в початковій школі створювати передумови для розвитку інтересу в учнів до природничих і технічних дисциплін. STEM-уроки дуже динамічні, що не дає дітям нудьгувати. Учні не помічають, як проходить час на уроках, а також зовсім не втомлюються, будуючи машини, мости, хмарочоси, вони проявляють все більший інтерес до науки і техніки.

У практичній частині методичного заходу учителі початкових класів (Нової української школи) Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 презентували свій досвід роботи, свої напрацювання за темою заняття (відеозаписи фрагментів уроків математики):

Антоніна Іванівна Сухова, учителька початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «старший учитель» продемонструвала як, використовуючи LEGO, учні засвоюють різні математичні поняття, як під час дистанційного навчання  учні виконували практичні завдання на визначення ваги цукру, круп, об’єму води в склянці, банці;

Лариса Сергіївна Буркан, учителька початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, показала відеопрезентацію фрагменту уроку математики в 2-В класі за темою «Круг і коло», на уроці діти вчилися користуватися циркулем, вимірювали радіус і діаметр кола, виготовляли поробки;

Марина Вікторівна Карастойка, учителька початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «старший учитель», показала фрагмент уроку математики в 3-А класі за  темою «Визначення часу за годинником», де учні вчились вимірювати час за годинником у межах повних годин, у годинах та хвилинах.

      Заступниця директора з навчально-виховної роботи Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 Ольга Володимирівна Семененко підвела підсумки методичного заходу і зазначила, що математична компетентність розглядається як здатність учня аналізувати, інтегрувати й застосовувати в конкретній життєвій або навчальній проблемній ситуації набуті знання, уміння, навички, способи діяльності.

    Учасники  територіальної  ШППД  обговорили актуальні проблеми щодо формування математичної компетентності учнів початкових класів, використання елементів STEM-освіти на уроках, поділились власними напрацюваннями та враженнями від майстерно проведеного заходу.

           Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного  розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради  (Ганна Єгорова) складають подяку:

– керівництву Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3  Кілійської міської ради (директор  Ярослав Дмитрович Нерушіян, заступниця директора з навчально-виховної роботи Ольга Володимирівна Семененко) за сприяння проведенню заняття територіальної ШППД вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради;

– учительці початкових класів Кілійського закладу загальної середньої освіти № 3 Кілійської міської ради, керівниці територіальної ШППД вчителів початкових класів Тетяні Миколаївні Урум за ефективне онлайн-заняття в територіальній ШППД вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, професіоналізм, творчість;

– учителькам початкових класів Кілійського закладу загальної середньої освіти №3  Кілійської  міської ради  Марині Вікторівні Карастойці, Антоніні Іванівні Суховій, Ларисі Сергіївні Буркан за забезпечення  науково-методичної та практичної спрямованості заняття в територіальній ШППД, майстерність і креативність.

          Матеріали засідання територіальної ШППД  вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради  можна переглянути за посиланням:

https://drive.google.com/drive/folders/1z_vyostP5b5OZBjbIGUSx7fTs48uJe5Z