Мова – це фортеця, і штурмувати її
потрібно усіма можливими засобами!
Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради 25жовтня 2023 року в режимі онлайн на платформі ZOOM, з дотриманням законодавства України про введення воєнного стану, відбулося І засідання територіальної творчої групи вчителів іноземної мови закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради за проблемою «Використання інноваційних технологій як умови створення мотиваційної основи вивчення англійської мови в 1-6 класах Нової української школи (НУШ)»(керівниця територіальної творчої групи вчителів іноземної мови Смирнова Наталя Валеріївна, учителька англійської мови Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4), в якому взяли участь 19 учителів іноземних мов 12 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Горбан Дайна.
Учительки англійської мови Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради Смирнова Наталя Валеріївна, Гросу Ірина Сергіївна, Негруца Ганна Миколаївна, Скоромна Людмила Іванівна до уваги учасників І засідання територіальної творчої групи вчителів іноземної мови представили свої напрацювання з досвіду роботи за вищезазначеною темою.
Ірина Сергіївна Гросу в своєму виступі розповіла про білінгвальний метод CLIL (Content and Language integrated learning/предметно-мовна інтеграція навчання), при якому іноземна мова використовується з метою викладання навчальних предметів відповідно до заздалегідь визначених цілей; пояснила методику, її суть,застосування, характерні ознаки; звернула увагу на програму вивчення іноземних мов у контексті CLIL та планування уроку за даною методикою; зазначила переваги викладання та використання даної методики в освітньому процесі.
Керівниця територіальної творчої групи вчителів іноземної мови Наталя Валеріївна Смирнова в своїй презентації «Методика CLIL як засіб реалізації інтегрованого підходу НУШ» зазначила, що CLIL – це сучасний метод навчання, який навчає дітей двома мовами одночасно неінвазивним способом; розкрила мету використання методу CLIL – забезпечення відпрацювання набутої навчальної програми, покращення якості викладання та запам’ятовування змісту навчальної програми, впровадження методу CLIL на інші предмети та продемонструвала практичне поєднання вивчення англійської мови з іншими навчальними предметами (біологією, фізикою, хімією, історією, літературою, музикою) на своїх уроках. Педагогиня зазначила, що метод CLIL – це захоплюючий підхід до викладання мови, який розширює світогляд учнів і є прекрасним доповненням до звичних уроків іноземної мови.
Людмила Іванівна Скоромна в своїй презентації поділилася досвідом роботи щодо використання елементів STEM-освіти на уроках англійської мови та зазначила: «Якщо ми будемо навчати сьогодні так, як навчали вчора, ми вкрадемо в дітей завтра. STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять. Подібна система освіти вчить жити в реальному швидкозмінному світі, вміти реагувати на зміни, критично мислити і бути розвиненою творчою особистістю. Раннє залучення учнів до STEM-освіти сприяє кращій соціалізації особистості, тому що розвиває такі навички як співробітництво, комунікативність, творчість, командна робота, застосування науково-технічних знань у реальному житті, розвиток інтересу до технічних дисциплін, розвиток навичок критичного мислення та вирішення проблем».
Педагогиня продемонструвала практичне застосування STEM-технології під час вивчення тем про планету Земля та інші планети Сонячної Системи, погоду (створення спиртового термометру), здоров’я (боротьба із вірусами всіма відомими способами).
Ганна Миколаївна Негруца в своїй відеопрезентації – доповіді «Використання елементів STEM – освіти на уроках англійської мови» поділилася досвідом роботи , розповіла про інтегрування STEM – освіти на уроки англійської мови для покращення якості навчання і сприяння розвитку різних навичок (читання та аналіз текстів про STEM-освіту, зміну клімату, новітніх досягнень у медицині, дослідження космосу, екологічні проблеми, новини або статті про сучасних роботів).
Промовиця надала корисні поради та поділилася досвідом щодо використання різних додатків та програм навчання (платформ «Kahoot!, Wardwall, Gensally, Quizlet»), які допоможуть створити цікавий урок англійської мови як очний так і дистанційний; акцентувала увагу на використанні онлайн – тестів, VR-застосунків, чат – ботів для навчання англійської, рекомендувала колегам відвідування наукових онлайн – музеїв і лабораторій (American Museum of Natural History) та поділилася досвідом впровадження STEM – граматики англійської мови (LEGO activities), які розвивають не лише навички читання, а і засвоєння граматичних структур.
Вищезазначені доповідачки продемонстрували відео проєктних робіт здобувачів освіти на уроках англійської мови
Дайна Горбан, консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради,відзначила плідну, злагоджену, змістовну,творчу роботу територіальної творчої групи вчителів іноземних мов на базі Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради.
Учасники засідання територіальної творчої групи вчителів іноземної мови подякували педагогиням за майстерно проведене онлайн – засідання, обмінялися думками, враженнями.
Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Мергут Сергій), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Єгорова Ганна) складають подяку:
1) за сприяння проведенню в цьому навчальному році І засідання територіальної творчої групи вчителів іноземних мов закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради керівництву Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради (директорка Іваненко Валентина Іванівна, заступниця директорки з навчально-виховної роботи Гросу Ірина Сергіївна);
2) за ефективність проведення І засідання територіальної творчої групи вчителів іноземних мов закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, професіоналізм, творчість, креативність учителям англійської мови Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради Гросу Ірині Сергіївні, Негруці Ганні Миколаївні, Скоромній Людмилі Іванівні, Смирновій Наталі Валеріївні.