Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (за координації консультантки Горбан Дайни) 16 січня 2025 року, з дотриманням законодавства України про введення воєнного стану, у режимі онлайн на платформі ZOOM проведено І заняття в територіальній школі перспективного педагогічного досвіду (ШППД) вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради з проблеми «Формування ключових та предметних компетентностей здобувачів/ здобувачок освіти на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури. Методи та прийоми» (керівниця територіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури Левченко Валентина Іванівна, учителька української мови та літератури Опорного закладу освіти Шевченківський заклад загальної середньої освіти №2).
У територіальному методичному заході взяли участь 24 вчителі/вчительки української мови та літератури, зарубіжної літератури 12 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради.
Валентина Іванівна Левченко, керівниця територіальної ШППД, висвітлила найпоширеніші в педагогиці класифікації методів навчання:
1) методи організації та здійснення, методи стимулювання й мотивації навчально-пізнавальної діяльності;
2) методи контролю (самоконтролю, взаємоконтролю), корекції (самокорекції, взаємокорекції) ефективності навчально-пізнавальної діяльності;
3) бінарні, інтегровані (універсальні) методи.
Педагогиня прокоментувала прийоми, методи (контрастний метод, метод візуалізації) навчання, зокрема ігри, які використовує на уроках української мови в 6-8 класах («Бінго», «Доміно» тощо).
Учительки української мови та літератури, зарубіжної літератури Опорного закладу освіти Шевченківський заклад загальної середньої освіти № 2, зважаючи на свої напрацювання, поділилися методами і прийомами формування ключових та предметних компетентностей здобувачів/ здобувачок освіти на уроках у 5-11 класах, а саме:
- Галина Іванівна Руденко – на уроках зарубіжної літератури: прийоми «Літературний диктант «Так» – «Ні»» за допомогою застосунку «Learningapps.org», «Хмаринки слів», «Телеграма», «Асоціативний малюнок», метод проєктів;
- Людмила Степанівна Сватаненко – на уроках зарубіжної літератури: прийоми «Квітка знань», «Мозаїка», ігри «Пінг-понг», «Чомучки», малюнки-загадки до вивчених казок, створення буклетів, газет;
- Ольга Василівна Голощак – на уроках української мови та літератури: прийоми «Обмін усмішками», «Побажай мені успіхів», «Словесний настрій», «Світлофор», «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Запитання-відповідь», «Тести», «Дешифрувальник», «Асоціативний кущ», «Дружня порада», «Так чи ні» за допомогою застосунків «Learningapps.org», «На урок»;
- Тамара Олександрівна Кутас – на уроках української літератури: методи проєктів, візуалізації, «Прес», прийоми інсценізації, «Інтерв’ю з письменником», «Кола Венна», «Дерево рішень», «Незакінчене речення»;
- Галина Дмитрівна Решетник – на уроках української літератури: прийоми «Асоціативний кущ», «Кола Венна», «Піраміда», «Робота в групах», «Картинна галерея», «Сенкан».
Педагогині демонстрували змістовні, пізнавальні презентації та відеофрагменти уроків; у своїх виступах наголосили, що різноманітні методи і прийоми навчання сприяють розвитку ключових та предметних компетентностей здобувачів/ здобувачок освіти, а також роблять уроки різноманітними, ефективними, насиченими, цікавими та підвищують інтерес до предмета, розкривають потенціальні можливості учнів/ учениць.
Учасники заняття в територіальній ШППД подякували доповідачкам, обмінялися думками та поділились власними спостереженнями, творчими набутками.
Дайна Горбан прокоментувала питання дотримання мовного законодавства в освітньому процесі відповідно до законів України «Про освіту» (стаття 7), «Про повну загальну середню освіту» (стаття 5), «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (стаття 21), зазначила, що в умовах воєнної агресії російської федерації проти України питання функціонування й розвитку української мови є надзвичайно важливим та, зважаючи на лист Міністерства освіти і науки України від 10 січня 2025 року, наголосила на неухильному виконанні законодавства про мову в закладах освіти Кілійської міської ради як під час навчальних занять, так і під час перерв, виховної, позакласної роботи, спілкування з учнями, їхніми батьками.
Консультантка також презентувала збірник науково-методичних матеріалів «STEM – освіта: теорія та практика», підготовлений Міністерством освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти.
Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Мергут Сергій), Комунальна установа «Центр професійного розвиткупедагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Єгорова Ганна) складають подяку:
1) за сприяння проведенню територіального методичного заходу керівництву Опорного закладу освіти Шевченківський заклад загальної середньої освіти №2 Кілійської міської ради (директорка Слободенюк Людмила Василівна);
2) за ефективність проведення заняття в територіальній ШППД, професіоналізм, творчість, креативність учителькам Опорного закладу освіти Шевченківський заклад загальної середньої освіти №2 Кілійської міської ради – промовицям.
Матеріали заняття надіслані в заклади загальної середньої освіти Кілійської міської ради, розміщені на сайті Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради в рубриці «Заходи з педагогами», підрубриці «Семінари, вебінари» для використання педагогами Кілійщини в освітній діяльності.
Ще більше світлин можна переглянути за посиланням:
https://www.facebook.com/mkvompkil.mkvompkil/posts/1338233333978668?ref=embed_post