Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради 18 лютого 2022 року на базі Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради (директорка Валентина Іванівна Іваненко) проведено територіальний семінар (онлайн) для вчителів зарубіжної літератури закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради за темою «Сучасний урок зарубіжної літератури: традиції та інновації».
Територіальний семінар для вчителів зарубіжної літератури проходив в онлайн режимі на платформі ZOOM.
У методичному заході взяли участь учителі зарубіжної літератури 10 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Дайна Горбан.
Своїм вагомим перспективним педагогічним досвідом щодо створення сучасного уроку зарубіжної літератури поділилися вчителі Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4:
- Подкопаєва Лідія Андріївна, учителька зарубіжної літератури вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист»;
- Горячова Ганна Яківна, учителька зарубіжної літератури вищої кваліфікаційної категорії;
- Бужацька Тетяна Анатоліївна, учителька зарубіжної літератури спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії;
У своєму виступі Лідія Андріївна Подкопаєва зазначили, що реформування освіти в Україні потребує нових методик, які формують всебічно розвинену, творчу, мислячу особистість, а уроки літератури виконують головну роль у формуванні світогляду, характеру й особистісних якостей, естетичних смаків учнів.
Зарубіжна література в контексті сучасної педагогіки створює сприятливі передумови для залучення учнів до скарбниці світової культури, загальнолюдських і національних духовних цінностей, а також сприяє вихованню естетичного смаку, високої читацької та загальної культури. Урок літератури сьогодні – це витвір мистецтва, в якому присутні і краса, і натхнення думки, і радість пошуків, створені спільними зусиллями учня і вчителя.
Педагогиня розповіла про сучасні тенденції викладання зарубіжної літератури, виділила основні риси сучасного уроку літератури, звернула увагу на нестандартні, нетрадиційні форми уроків (урок-гра, урок-диспут, урок-вікторина, урок-квест, урок-суд, урок-презентація, інтерактивний урок) та поділилися досвідом проведення уроку-квесту для учнів 9 класів за темою «Олександр Пушкін. Лірика, провідні мотиви лірики. Тема кохання в поезіях» та уроку- презентації для учнів 7 класу «Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Учителька продемонструвала використання на уроках зарубіжної літератури комп’ютерних технологій як джерела інформації.
Тетяна Анатоліївна Бужацька наголосила, що під час опрацювання будь-якого твору важливо визначити рівень засвоєного учнями матеріалу. Саме з цією метою вона обирає такі методи перевірки, як проведення уроків-вікторин та уроків з використанням ІКТ, так як колективна робота учнів на уроці-вікторині допомагає виконати дві головні мети: об’єднати дітей та перевірити їх знання. Вона розповіла також про виконання інтерактивних вправ на сайті https://learningapps.org, які допомагають виявити рівень знань з вивченої п’єси кожного учня індивідуально. Учителька відмітила, що учням дуже подобається працювати на інтерактивній дошці, це стимулює їх активність та зацікавленість у вивченні художніх творів та представила колегам свої наробки з проведення нетрадиційних уроків зарубіжної літератури для учнів 8 класу – урок-вікторина «Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти» та інтерактивний урок «Гуманістична цінність трагедії Вільяма Шекспіра «Ромео і Джульєтта».
Ганна Яківна Горячова продемонструвала використання інноваційних методів навчання на уроках зарубіжної літератури в 10 класі. До уваги учасників семінару було представлено урок-виставу з елементами інтерв’ю і суду, на якому була розкрита проблема краси і моралі в романі Оскара Уайльда «Портрет Доріана Грея». Учителька зазначила, що метою уроку було допомогти учням осягнути важливі філософські питання, втілені в творі, спонукати учнів замислитись над ключовими проблемами, стимулювати творчі здібності. На даному уроці було використано метод «інтерв’ю» (журналістка і Оскар Уайльд), в якому підіймалися питання завдань письменника, його життя за законами краси чи моралі тощо. Наступною формою роботи над темою уроку був суд над героєм твору Оскара Уайльда Доріаном Греєм.
Ганна Яківна зазначила, що форми роботи допомагають учням глибше зрозуміти проблеми твору, проявити свої творчі здібності.
Учасники територіального семінару – практикуму поділились враженнями від професійно проведеного методичного заходу, змістовного формату, ретельно підібраного матеріалу та досвіду роботи педагогинь з проведення нестандартних уроків.
Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Ганна Єгорова) складають подяку:
– керівництву Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради (директорка Валентина Іванівна Іваненко) за сприяння проведенню територіального семінару для вчителів зарубіжної літератури закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради;
– учителькам зарубіжної літератури Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради Тетяні Анатоліївні Бужацькій, Ганні Яківні Горячовій, Лідії Андріївні Подкопаєвій за проведення на високому професійному рівні територіального семінару та забезпечення його науково – методичної та практичної спрямованості, професіоналізм і творчість.
Матеріали територіального семінару для вчителів зарубіжної літератури закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради за темою «Сучасний урок зарубіжної літератури: традиції та інновації» можна знайти за посиланнями:
https://drive.google.com/drive/folders/17uvXiSXKD_IzF-bAiWEfx3q55Jlbz4Z_?usp=sharing