Математика є фундаментом,
на якому будується здатність
правильно сприймати дійсність…
Йоганн Песталоцці
Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради 24 березня 2023 року в режимі онлайн на платформі ZOOM, з дотриманням законодавства України про введення воєнного стану та в частині запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, проведено ІІ заняття територіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів математики закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради за проблемою «Формування компетентностей та розвиток компетенцій учителя математики» (керівниця територіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів математики Гліба Майя Андріївна, учителька математики Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4), в якому взяли участь 18учителівматематики закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради,консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Горбан Дайна.
На занятті були розглянуті наступні питання:
– використання цифрових технологій в умовах змішаного навчання на уроках математики;
– формування компетентностей учнів на різних етапах уроку математики;
– використання елементів STEM – освіти, розвиток наскрізних вмінь та навичок при викладанні математики;
– звільнення від проходження державної підсумкової (ДПА) атестації учнів, які завершують здобуття базової загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році. Підготовка здобувачів освіти 11 класу до національного мультимедійного тесту (НМТ) з математики.
Майя Андріївна Гліба, учителька математики Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради,розповіла про організацію освітнього процесу в умовах воєнного стану, змішане навчання та декілька варіантів «змішування», виклики для вчителя, використання сучасних цифрових інструментів, які використовує на уроках математики для організації якісного освітнього процесу, поділилася з учасниками заняття досвідом роботи з використання цифрових технологій в умовах змішаного навчання на уроках математики, порадами,напрацюваннями щодо ефективного навчання і різноманітними цікавими формами роботи на Інтернет-сервісах (ZOOM, Jamboard, Lino, PadletМійКлас, Всеосвіта, На урок, Matific, Learningapps, Liveworksheets Youtube.com).
Учителька сконцентрувала увагу учасників заняття на використанні інтернет-сервісів для проведення дистанційних онлайн-уроків, віртуальних дошок для виконання учнями письмових робіт, поділилася практичними вправами з використанням вищезазначених інтернет –сервісів з присутніми вчителями.
Галина Калинівна Третьякова, учителька математики Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради, представила колегам презентацію «Формування компетентностей учнів на різних етапах уроку математики», в якій розкрила цілі та головні завдання вивчення математики, основні компетентності, формування яких є найбільш пріоритетними на уроках математики, формування компетентностей учнів на різних етапах уроку, розповіла про досвід роботи використання сучасних цифрових інструментів, проведення Тижня математики та створення шкільного проєкту «Техніка швидкого множення», який перейшов у написання роботи для участі у І (територіальному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України (Куд’ярова Катерина, учениця 11 класу Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4, наукова секція «Математика», назва роботи «Прийоми та методи швидкого обчислення. Математичні трюки», на територіальному етапі посіла ІІІ місце).
Марія Михайлівна Драган, учителька математики Новоселівського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради, поділилася з колегами досвідом роботи щодо використання елементів STEM – освіти на уроках математики, розповіла про використання елементів STEM при розв’язувані задач, у проєктній роботі, позаурочній діяльності, поділилася своїми напрацюваннями з присутніми щодо проведення бінарних уроків,використання традиційних та сучасних методів і форм роботи; зазначила, що використання на уроках математики знань з різних предметів навчає учнів розуміти, що при об’єднанні математики і інших наук можна вирішувати важливі життєві проблеми.
Також на занятті було розглянуто питання щодо звільнення від проходження Державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття базової загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році та підготовки здобувачів освіти 11 класу до національного мультимедійного тесту (НМТ) з математики.
Учителі математики закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради подякували спікерам заняття, обмінялися думками.
Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Мергут Сергій), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Єгорова Ганна) складають подяку:
– за сприяння проведенню заняття в територіальній школі перспективного педагогічного досвіду вчителів математики закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради керівництву:
– Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти № 4 Кілійської міської ради (директорка Іваненко Валентина Іванівна);
– Новоселівського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради (директорка Одінцова Марія Дмитрівна);
– за ефективність проведення заняття в територіальній школі перспективного педагогічного досвіду вчителів математики закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, професіоналізм і творчість:
– Глібі Майї Андріївні, Третьяковій Галині Калинівні, учителькам математики Опорного закладу освіти Кілійський заклад загальної середньої освіти №4 Кілійської міської ради;
– Драган Марії Дмитрівні, учительці математики Новоселівського закладу світи загальної середньої освіти Кілійської міської ради.
Матеріали заняття територіальної школи перспективного педагогічного досвіду вчителів математики за проблемою «Формування компетентностей та розвиток компетенцій учителя математики» можна знайти за посиланням: