19 серпня 2021 року Державна служба якості освіти України під час серпневої конференції педагогічних працівників презентувала друге видання «Абетка для директора» — збірки порад, створеної, щоб підтримати директорів шкіл у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
«Результати інституційних аудитів показують, наскільки кожен заклад освіти унікальний, і обирає свій шлях, враховуючи власні традиції й особливості. Всі ми маємо поділяти єдині цілі та принципи, у центрі яких — право дитини на якісну освіту. “Абетка для директора” актуалізує ці спільні цінності та принципи, дає можливості шукати різні шляхи, засоби й підходи у підвищенні якості освіти”, — зазначив Голова Державної служби якості освіти Руслан ГУРАК.
Оновлена Абетка видана за підтримки ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади.
Друге видання Абетки доповнене практичним досвідом директорів шкіл, які зробили перші кроки у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а також враховує зміни у законодавстві та результати інституційних аудитів, проведених Державною службою якості освіти протягом 2020-2021 років.
У Абетці описано прості та дієві інструменти, щоб визначити:
- найкращі складові освітнього середовища закладу освіти та ті, які потребують покращення;
- що в роботі педагогів заслуговує підтримки, а що варто вдосконалити;
- чи справедливо заклад освіти оцінює навчальні здобутки учнів і як зробити оцінювання більш ефективним;
- наскільки управлінські процеси в закладі сприяють досягненню мети облаштувати дружнє до дітей і ефективне шкільне життя та забезпечити високу якість освіти.
Абетка допоможе директорові школи визначити сильні та слабкі сторони закладу освіти за результатами самооцінювання і зрозуміти, над чим першочергово попрацювати, підкаже, як розробити власну стратегію розвитку і досягти поставлених цілей.