Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (за координації консультантки Барладян Олени), з метою сприяння професійному зростанню педагогічних працівників, набуття ними нових або удосконалення наявних професійних компетентностей, підвищення їхнього професійного рівня щодо застосування STEM-технології в освітньому процесі, позакласній роботі, у форматі безпечному для учасників у період дії воєнного стану, 25 квітня 2025 року проведено засідання територіальної творчої групи заступників директорів з навчально – виховної роботи, учителів 1-11 класів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, директорів, вихователів закладів дошкільної освіти Кілійської міської ради на тему «Упровадження новітніх методик STEM-освіти в закладі освіти» (керівниця територіальної творчої групи Малая Оксана Андріївна, заступниця директорки з навчально-виховної роботи Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради).
Освіта повинна бути випереджувальною, відповідати тенденціям розвитку суспільства в майбутньому, тому особлива увага на сьогодні приділяється інноваційному напряму – STEM-освіті.
Метою розвитку STEM-освіти в закладі загальної середньої освіти є комплексне поширення інноваційних методик викладання та об’єднання зусиль учасників освітнього процесу в формуванні необхідних компетентностей здобувачів освіти, поєднавши природничі науки, технології, інженерію та математику.
Використання інноваційно-інтерактивних методів і форм роботи дозволяють ефективно реалізувати вимоги Концепції Нової української школи й сприятимуть формуванню в учнів критичного мислення, творчості, навичок науково-дослідницької, інженерної діяльності, винахідництва.
Упровадження STEM-освіти в освітній процес сучасного закладу освіти є надзвичайно актуальним, адже головне, щоб учень/вихованець не тільки продемонстрував результати своєї роботи, а і усвідомив, де на практиці зможе їх застосувати. Це дає можливість набути досвіду, бути більш впевненими у власних силах, вчить іти до визначеної мети, долати перешкоди, перевіряти свою роботу багато разів, але не зупинятися перед труднощами.
Основним принципом впровадження STEM – освіти є особистісний підхід, який орієнтується на вікові, індивідуальні особливості учнів/вихованців, їхні нахили та інтереси.
Де б освітяни не використовували інструменти STEM, вони урізноманітнять освітній процес та унаочнять знання, тим самим зробивши їх більш доступними для розуміння та запам’ятовування.
У територіальному методичному заході взяли участь 67 педагогічних працівників 12 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, 9 закладів дошкільної освіти Кілійської міської ради.
Педагогині Лісківського закладу загальної середньої освіти поділилися власними напрацюваннями щодо застосування STEM-технології, STEM – методик в освітньому процесі, позакласній роботі, супроводжуючи свої виступи змістовними презентаціями:
Малая Оксана Андріївна, заступниця директорки з навчально – виховної роботи, модераторка, спікерка заходу, продемонструвала використання STEM – технології, STEM – методик у позакласній роботі, а саме: проведення STEM — фестивалю «Дитячими долонями», тема «Українські традиції святкування Великодня»:
1) реалізація, презентація проєктів класними колективами 1-4 класів (інтеграція інтегрованих курсів: «Я досліджую світ», «Мистецтво», «Дизайн і технології», «Українська мова та читання» і навчальних предметів: «Математика», «Інформатика»):
– «Верба вербичка» – 1 клас;
– «Великодній кошик» – 2 клас;
– «Червоне яйце» – 3 клас;
– «Рум’яна пасочка» – 4 клас;
2) майстер – клас «Виготовлення великоднього віночка»;
3) благодійний ярмарок тощо.
Спікерка розповіла про впровадження STEM-освіти у закладі дошкільної освіти: комплексний підхід, елементи STEM-освіти, переваги STEM-технології, що розвивають у дітей, які здобувають дошкільну освіту, допитливість, інженерні навички, командні якості, вміння аналізувати отримані результати.
Це можуть бути: експерименти з живою та неживою природою, LEGO-конструювання, робототехніка, STEM-проєкти, STEM-заняття, студія “Я створюю” (наприклад, можна створити гончарну студію або спробувати побудувати щось з пластиліну та довгої вермішелі, створити штучний сніг з крохмалю та олії), кейси експериментів: ««Крокуюча» вода», «Розлив нафти», «Знайдіть баланс» тощо.
Учительки початкових класів, переможниці територіального конкурсу «Мій кращий STEM – урок/захід» у 2024/2025 навчальному році, презентували свої здобутки:
1. Анастасія Русланівна Николенко – позакласний захід, тема «Сторінка дослідника. Як виростити нову рослину», 3 клас;
2. Євгенія Валентинівна Соколова – позакласний захід, тема «Народні свята в Україні», 4 клас.
Матеріали засідання територіальної творчої групи надіслані в заклади освіти Кілійської міської ради та розміщені на сайті Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради в рубриках: «Заходи з педагогами» (підрубрика «Семінари, вебінари тощо»), «STEM-освіта» для використання педагогами в освітній діяльності.
Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Ганна Єгорова) складають подяку:
– за сприяння проведенню територіального методичного заходу керівництву Лісківського закладу загальної середньої освіти Кілійської міської ради (директорка Лупонос Ганна Миколаївна);
– за проведення на високому професійному рівні засідання територіальної творчої групи та забезпечення його науково – методичної та практичної спрямованості, професіоналізм, творчість, креативність педагогиням – доповідачкам.
Працюємо на майбутнє!
Віримо у ПЕРЕМОГУ!










Ще більше світлин можна переглянути за посиланням:
https://www.facebook.com/mkvompkil.mkvompkil/posts/1411074720027862?ref=embed_post