Міністерство освіти і науки має намір впродовж п’яти наступних років здійснити цифрову трансформацію української освіти і науки.
Відповідний проєкт Концепції цифрової трансформації освіти і науки на період до 2026 року розроблений профільним міністерством.
У Міносвіти наголошують, що сьогоднішня система освіти і науки має зазнати докорінних цифрових змін та відповідати світовим тенденціям цифрового розвитку для успішної реалізації кожною людиною свого потенціалу.
«На сьогодні дедалі більше професій потребують набуття високого рівня цифрових навичок та володіння новими технологіями. Ця потреба також поглиблена наслідками пандемії коронавірусу COVID-19, яка загострила проблему розвитку та опанування технологіями в системі освіти задля забезпечення прав громадян на якісну освіту», – зазначають автори документа.
Очікується, що ухвалення концепції вплине на розв’язання проблем, пов’язаних з низьким рівнем цифрових компетентностей учасників освітнього процесу, застарілого змісту освіти з навчальних предметів інформатичної галузі, відсутністю сучасної техніки і технологій, а також достатнього покриття мережі Інтернет в закладах.
Окрім того, на думку авторів документа, концепція сприятиме вирішенню проблем відсутності якісного цифрового освітнього контенту для здобуття освіти, усуне проблеми забюрократизованості процесів внутрішнього документообігу закладів та установ, непрозорість розподілення фінансування наукових досліджень для українських вчених тощо.
Концепція також спрямована на оптимізацію та автоматизацію процесів управління та регулювання у сфері освіти і науки, в тому числі забезпечення прозорого та ефективного регулювання діяльності суб’єктів господарювання, таких як ліцензування закладів освіти, атестація наукових установ та акредитація освітніх програм.
За визначенням авторів концепції, кінцевою метою документа є використання цифрових технологій для трансформації процесів у системі освіти і науки з метою їх спрощення, автоматизації та зручності для користувачів.
У Міністерстві освіти прогнозують, що реалізація концепції матиме позитивний вплив на забезпечення правового регулювання, спрямованого на розвиток цифрового освітнього середовища, зокрема інфраструктури, цифрових компетентностей педагогічних працівників та здобувачів освіти, створення цифрового освітнього контенту, автоматизацію та цифровізацію процесів регулювання та управління тощо.
«Реалізація цієї Концепції дасть можливість здійснити цифрову трансформацію закладів освіти, в яких педагогічні та науково-педагогічні працівники, а також здобувачі освіти володіють цифровими компетентностями, забезпечені обладнаними цифровими, сучасними робочими місцями, а також доступом до цифрового контенту для персонального розвитку, навчання впродовж життя», – йдеться у проєкті документа.