Інструменти професійного розвитку  вчителя початкових класів

Якщо людина не знає, до якої мети вона

рухається, для неї жоден вітер не буде

попутним.

Сенека

         Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради 2-й рік триває серія онлайн – зустрічей зі заступниками директорів з навчально-виховної роботи, учителями початкових класів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради на тему «Інструменти професійного розвитку вчителів початкових класів. Зміст професійних компетентностей вчителя початкових класів» (відповідно до професійного стандарту за професією «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти»), які проводить Правдива Вікторія Кирилівна, заступниця директора з навчально-виховної роботи Кілійського закладу загальної середньої освіти № 2 Кілійської міської ради, керівниця територіальної професійної спільноти заступників директорів з навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, досвідчена педагогиня, майстриня своєї справи, яка творчо та самовіддано працює, постійно займається самоосвітою і, не шкодуючи сил, енергії й особистого часу, щедро ділиться своїми знаннями, здобутками з колегами, допомагає кожному фахово розвиватися, удосконалювати свої професійні компетентності, педагогічну майстерність.

         17 травня 2024 року відбулася чергова онлайн – зустріч: територіальний постійнодіючий вебінар на тему «Інструменти професійного розвитку вчителів початкових класів. Зміст професійних компетентностей вчителя початкових класів. ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНА ТА ПСИХОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНОСТІ», в якому взяли участь 23 педагоги 12 закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, консультантка  Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради Олена Барладян.

         Доповідачка територіального методичного заходу Вікторія Кирилівна зосередила увагу учасників на двох професійних компетентностях:

1) психологічній компетентності, як здатності вчителя:

  • визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та інші особливості учнів;
  • використовувати стратегії роботи з учнями, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки;
  • формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну активність;
  • формувати спільноту учнів,  у якій кожен відчуває себе її частиною.

         Вікторія Кирилівна прокоментувала критерії психологічної компетентності, трудові функції педагога, у якого сформована психологічна компетентність; розвиток вищих психічних функцій (сприймання, увага, пам’ять, уява, мовлення, мислення, емоційна сфера) здобувачів освіти, домінуючий канал сприйняття, типи нервової системи, етапи працездатності під час уроку;

2) здоров’язбережувальній компетентності, як здатності вчителя:

  • організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу;
  • здійснювати профілактично-просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни;
  • формувати в учнів культуру здорового та безпечного способу життя;
  • зберігати особисте фізичне та психічне здоров’я під час професійної діяльності;
  • надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу.

         Вікторія Кирилівна організувала обговорення показників  критеріїв здоров’язбережувальної компетентності, трудових функцій педагога, у якого сформована здоров’язбережувальна компетентність; розкрила складові здоров’я, основні чинники, які впливають на здоров’я та безпечний спосіб життя, розповіла про здоров’язбережувальні технології, що сприяють формуванню, збереженню та зміцненню здоров’я учнів, методики і технології формування культури здорового та безпечного життя, надала рекомендації щодо збереження здоров’я учасників освітнього процесу.

         Опрацювання навчального контенту було організовано шляхом демонстрації презентацій, проведення інтерактивної лекції, виконання практичних завдань і вправ, щоб педагоги зрозуміли надану інформацію, відреагували на неї, осмислили та мали змогу в подальшому використовувати набуті знання в практичній роботі.

         Вікторія Кирилівна надала методичні рекомендації, поділилася своїми напрацюваннями з досвіду роботи стосовно запропонованої теми.

         Підготовлений контент буде корисним педагогічним працівникам Кілійщини для самоосвіти, а також під час підготовки до сертифікації, проходження атестації.

         Усі матеріали проведеного територіального постійнодіючого вебінару надіслані в заклади загальної середньої освіти Кілійської міської ради та розміщені на сайті Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради в рубриці «Заходи з педагогами» (семінари, вебінари тощо) для використання педагогами в роботі.

         Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Ганна Єгорова) складають подяку за високий рівень науково – методичної і практичної спрямованості територіального вебінару для заступників директорів з навчально-виховної роботи, учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, професіоналізм, творчість, креативність заступниці директора з навчально-виховної роботи Кілійського закладу загальної середньої освіти № 2 Кілійської міської ради Правдивій Вікторії Кирилівні, керівниці територіальної професійної спільноти заступників директорів з навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради.

Далі буде…

Працюємо на майбутнє! Віримо у ПЕРЕМОГУ!