Нормативно-правова база

2023/2024 навчальний рік

Лист Міністерства освіти і науки України від 03.08.2023 № 1/11479-23 «Про методичні рекомендації» (Методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації»)

КОНЦЕПЦІЯ розвитку інклюзивного навчання (наказ МОН від 01.10.2010. №912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»)

ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 року № 957 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти”

Постанова Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами»

Постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2022 р. № 483 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 і від 15 вересня 2021 р. № 957»Уряд змінив порядок організації інклюзивного навчання в садках і школах через війну

Постанова Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 р. № 493 “Про внесення змін до Положення про інклюзивно-ресурсний центр”

Постанова Кабміну України від 10.04.2019 №530 «Про порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти»

Постанова Кабміну України від 22.08.2018 №617 «Положення про ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти» 

Постанова Кабміну України від 09.08.2017  №588 «Про внесення змін до порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» 

Постанова Кабміну України від 12.07.2017 №545 «Про затвердження положення про інклюзивно-ресурсний центр» 

Постанова Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 р. № 526 «Про внесення зміни у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298»

Постанова КМУ від 21.08.2013 №607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами«

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.2012 № 706 «Про затвердження Державної цільової програми «Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів» на період до 2020 року«

Постанова КМУ  від 18.07.2012№ 635 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963»

Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 N872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»

НАКАЗИ ТА  ЛИСТИ МОН УКРАЇНИ

2022/2023 навчальний рік

Концепція розвитку щоденного спорту в закладах освіти (спільний наказ Міністерства освіти України та Міністерства молоді та спорту України від 27.10.2021 року № 1141/4088

Наказ № 836 від 19.09.2022 “Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства освіти і науки України”

Лист Міністерства освіти і науки України від 06.09.2022 № 1/10258-22 «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році»

2020/2021 навчальний рік

Лист Міністерства освіти і науки України ­від 09.12.2021 № 1/21614-21 «Про визначення рівня підтримки у зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957»

Лист Міністерства освіти і науки України від 10.12.2021 № 1/21757-21 «Про розподіл освітньої субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»

Лист Міністерства освіти і науки України від 29.12.2021 № 1/23101-21 «Про методичні рекомендації для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів та педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти щодо встановлення категорій (типів) особливих потреб (труднощів) та визначення рівня підтримки в освітньому процесі»

Лист Міністерства освіти і науки України від 30.12.2021 № 1/23120-21 «Про визначення рівня підтримки у дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну освіту  в інклюзивних групах»

Лист Міністерства освіти і науки України від 30.08.2021 року № 1/9-436 «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році»

Лист МОН України від 09.08.2021 № 1/9-404 «Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 навчальному році»

2020

Наказ Міністерства освіти і науки України від 22.07.2020 №944 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України від 01.04.2020 №467 «Про затвердження Типової освітньої програми початкової освіти  спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 3 класу з порушеннями інтелектуального розвитку»

Лист МОН України від 31.08.2020 №1/9-492 «Про умови, правила та рекомендації  щодо організації освітнього процесу на період карантину 2020» 

Лист МОН України від 22.07.2020 № 1/9-394 «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році»

Лист МОН України від 31.08.2020 р. № 1/9-495 «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»

Лист МОН України від 05.08.2020 року № 1/9-421 «Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у спеціальних закладах загальної середньої освіти в 2020/2021 навчальному році»

Лист МОН України від 25.06.20 року № 1/9-348 «Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти»

2019

Наказ МОН України від 18.10.2019 №1310 «Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників для роботи в умовах інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти відповідно до вимог концепції “Нова українська школа» 

Наказ МОН України  від 10.07.2019 №955Про внесення змін до наказу МОН України 12 січня 2016 року №8 “Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти” 

Наказ МОН України  від 02.07.2019 №917 «Про затвердження Типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 2-го класу з порушеннями інтелектуального розвитку» 

Лист МОН України від 26.06.2019 № 1/9-409 «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р.»

Лист МОН України від 05.08.2019 № 1/9-498  «Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р.»

2018

Наказ МОН України від 12.06.2018 № 627 «Про затвердження Типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти  іі ступеня для дітей з особливими освітніми потребами» 

Наказ МОН України від 08.06.18 №609 «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти» 

Наказ МОН України від 23.04.2018 №414 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти» 

Наказ МОН України  від 06.09.2018 №977 «Деякі питання комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами» 

Наказ МОН України  від 26.07.2018 №816 «Про затвердження Типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями»  

Наказ МОН України від 25.06.2018 №693 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України  від 04.09.2018 №968 «Про внесення змін у таблицю 11 до наказу МОН України від 25.06.2018 №693» 

Наказ МОН України від 12.06.2018 №627 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України  від 10.06.2019 №808 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 №627» 

Наказ МОН України від 21.06.2018 №668 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України від 26.07.2018 № 814 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ МОН України від 26.07.2018 №813 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»

Лист МОН України від 06.08.2018 1/9-485 «Організаційно-методичні засади освітнього процесу у спеціальних закладах освіти у 2018/2019 навчальному році»

Лист МОН України від 13.11.2018 №1/9-691 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти» 

2017

Лист МОН України від 19.09.2017 №1/11-9320 «Про організацію корекційно-розвиткової роботи з дітьми із порушеннями слуху, які навчаються в загальноосвітніх навчальних закладах» 

Лист МОН України від 12.07.2017 № 1/9-385 «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році»

Лист МОН України від 14.06.2017 № 1/9-325 «Про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році»

Лист МОН України від 10.01.2017 № 1/9-2 «Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами»

Лист МОН України від 06.02.2017 № 1/9-63 «Щодо навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами».

2016

Наказ МОН України від 29.04.2016 № 476 «Про надання грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для дітей з особливими освітніми потребами».

Лист МОН України від 09.06.2016 № 1/9-293 «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів» 

Лист МОН України від 30.08.2016 № 2/1-14-1659-16 “Щодо організації навчального процесу для учнів з особливими освітніми потребами з урахуванням змін”

Лист МОН України від 12.07.2016 № 1/9-364 «Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році» 

Лист МОН України від 09.06.2016 № 1/9-293 «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів». 

2013

Наказ МОН України 23.07.2013 №1034 «Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року»

Наказ МОН України від 14.06.2013 № 768 «Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів»

Лист МОН України від 08.08.2013 № 1/9-539 «Про організаційно-методичні  засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами»

Лист МОНмолодьспорту України від 02.01.2013 №1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання»

2012

Наказ МОНмолодьспорту України від 16.08.2012 №920 «Про затвердження Положення про навчально-реабілітаційний центр»

Лист МОНмолодьспорту України від 28.09.2012 № 1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням»

Лист МОНмолодьспорту України від 26.09.2012 № 1/9-683 «Щодо розподілу робочого часу у практичних психологів та соціальних педагогів»

Лист МОНмолодьспорту України від 25.09.2012 № 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя»

Лист МОНмолодьспорту України від 13.08.12 № 1/9-568 «Про чинні програми та посібники для дошкільних навчальних закладів»

Лист МОНмолодьспорт України від 26.07.2012 №1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання»

Лист МОН, молоді та спорту України від 18.05.2012 №1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»

Лист МОН, молоді та спорту України від 02.04.2012 №1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах»

2011

Лист МОНмолоді та спорту України від 09.08.2011 №1/9-603 «Особливості організації навчально-реабілітаційного процесу у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/2012 навчальному році»

Лист МОНмолоді та спорту України від 20.06.11 №1/9-483 «Про переліки навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України»

Лист МОН України від 28.01.2011 №1/9-48 «Про мобільний соціально-психологічний пункт освітнього округу»
 

2010

Наказ МОН України від 09.12.2010 №1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах»