Дитина тихо сидить на ігровому майданчику або в кімнаті.
Запропонуйте заплющити очі й послухати вулицю.
Через деякий час дозвольте розплющити очі, і розпитайте дитину про її враження.
Можливо, вона почула сигнал машини або сміх дітей, можливо – голос пташки, шелест листя або ваше дихання і т.д.”Де плескали в долоні?”
Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними очима.
Ви тихенько в якомусь кутку кімнати хлопніть в долоні.
Дитина, не відкриваючи очей повинна вказати той напрямок, звідки доносився сплеск.”Вгадай, хто покликав”У цій грі беруть участь не менше трьох дітей або членів сім’ї.
Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними очима.
Хто-небудь з інших гравців повинен покликати її по імені.
Дитина відгадує, хто саме її покликав.
“Доручення” Дитина сидить на відстані 5-6 м від дорослого.
У вас на столі розкладені різні іграшки.
Ви чітко, голосом середньої сили звертаєтеся до дитини: “візьми м’ячик і поклади його на килим” або: “візьми зайчика і посади його на стілець” і т.д. Потім даєте завдання вже більш тихим голосом.
“Ехо”Дитина тихо сидить на ігровому майданчику або в кімнаті.
Ви пропонуєте їй уважно слухати та повторювати за вами слово.
Важливо навчити дитину вслухатися в звучання слів, тому намагайтеся говорити слова неголосно, пошепки.
Необхідно дотримуватися принципу від простого до складного: в першу чергу підбирайте слова різні за звуковим складом (Аня, кіт, стрибай, веселий, швидко), а потім – близькі за звучанням, але різні за змістом (Оля, Коля, сам, там; каша , Даша).
“Запам’ятай слова”На столі під серветкою лежать предметні картинки або іграшки.
Ви пропонуєте дитині послухати два-три слова-назви, запам’ятати їх, а потім знайти на столі відповідні картинки (іграшки).
“Слухаємо музику”Дуже велике значення для розвитку слухового сприймання має слухання музики.
Тому рекомендується проводити, так звані, музичні хвилинки.
Під час таких вправ ви пропонуєте дитині сісти або лягти на килим, бажано з заплющеними очима. Це допомагає розслабитися і не реагувати на зорові подразники, а зосередити свою увагу на джерелі звуку.