Формуємо професійні  компетентності учителя за новим професійним стандартом

Якщо людина не знає, до якої мети вона

рухається, для неї кожен вітер не буде попутним

СЕНЕКА

         Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради 15 травня 2024 року, у режимі  онлайн,проведено територіальний  постійнодіючий вебінардля вчителів  української мови та літератури,зарубіжної  літератури, іноземної мови, вчителів історії та правознавства закладів загальної середньої освіти Кілійської міської радина тему «Формування професійних компетентностей учителя закладу загальної середньої освіти за новим професійним стандартом. Прогностична компетентність», керівниця Білоус Анна Олександрівна, учителька англійської мови Кілійського закладу загальної середньої освіти № 2 Кілійської міської ради.

         Мета територіального вебінару – опрацювання професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти»; контенту 15 професійних компетентностей вчителя закладу загальної середньої освіти;питань пошуку ефективних освітніх інструментів фахового зростання педагога;надання підтримки педагогічним працівникам з питань планування та визначення траєкторії їхнього професійного розвитку, підвищення кваліфікації;підготовка вчителя до атестації та сертифікації.

         У територіальному методичному заході взяли участь 20 педагогів закладів загальної середньої освіти Кілійської міської ради, Горбан Дайна, консультантка Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради.

         У фокусі уваги четвертої онлайн – зустрічі була:

– прогностична компетентність– вміння вчителя  визначити напрямок своєї діяльності, її конкретні цілі і завдання на кожному етапі  роботи і передбачати  кінцевий результат, а прогностичні уміння передбачають управління педагогічним процесом; педагогічне прогнозування результатів педагогічного процесу; оволодіння прогностичними методами; висунення гіпотез тощо.

         Анна Олександрівна Білоус підготувала змістовну презентацію на вищезазначену тему.

         Опрацювання навчального контенту було організовано шляхом демонстрації презентації, проведення інтерактивної лекції, виконання практичних завдань і вправ, щоб педагоги зрозуміли надану інформацію, відреагували на неї, осмислили та мали змогу в подальшому використовувати набуті знання в практичній роботі.

         Керівниця територіальної творчої групи висвітлила:

– трудові функції прогностичної компетентності (здатність прогнозувати результати освітнього процесу; здатність планувати освітній процес);

– критерії та показники прогностичної компетентності (планування освітнього процесу, прогнозування результатів освітнього процесу).

         Анна Олександрівна надала методичні рекомендації, поділилася своїми напрацюваннями з досвіду роботи на запропоновану тему, розповіла про планування освітнього процесу відповідно до вимог законодавства; мету базової середньої освіти та ціннісні орієнтири реалізації її; ключові вміння, спільні для усіх компетентностей; етапи розробки освітньої програми; етапи створення власної освітньої програми; модельні навчальні програми, різницю між модельною і навчальною програмою; продемонструвала оптимальну структуру навчальної програми; прокоментувала академічну свободу і академічні права вчителя, здатність планувати освітній процес (розроблення системи календарно-тематичного та поурочного планування), прогнозування результатів освітнього  процесу, методи педагогічного прогнозування, етапи конструювання уроку тощо.

         Педагоги виконували пізнавальні, корисні вправи «Здатність планувати освітній процес», «Прогнозування результатів освітнього процесу, результатів навчання», «Етапи конструювання вчителем уроку», використовуючи онлайновий сервіс LearningApps.org, взяли участь у онлайн – опитуванні «Прогностична компетентність» у формі Googleта, обговорили результати опитування.

        Педагогиня завершила заняття  словами Лідії Гінзбург «Високий професіоналізм – це творчість, що стала професією».

         Підготовлений контент буде корисним педагогічним працівникам Кілійщини для самоосвіти, а також під час підготовки до сертифікації.

         Усі матеріали проведеного територіального вебінару надіслані в заклади загальної середньої освіти Кілійської міської ради та розміщені на сайті Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради в рубриці «Заходи з педагогами» (семінари, вебінари тощо) для використання педагогами в роботі.

         Відділ освіти та молодіжної політики Кілійської міської ради (начальник Сергій Мергут), Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Кілійської міської ради (директорка Ганна Єгорова) складають подяку учительці англійської мови Кілійського закладу загальної середньої освіти № 2 Кілійської міської ради Анні Олександрівні Білоус, керівниці постійнодіючого територіального вебінару, за високий рівень науково-методичної та практичної спрямованості, ефективності проведеного територіального методичного заходу, професійність, творчість, креативність.

         Далі буде!

         Працюємо на майбутнє!

         Віримо у ПЕРЕМОГУ!